Brutalen…

Zat ik nu alweer aan de lijn met de klachtenlijn van de AbnAmro?

Ja.

Ik kreeg een brief. Ze konden de automatische afschrijving van de maandelijkse inleg in het spaardepot van de meegroeihypotheek niet afschrijven.

Een hoop gedreig en ik moest het even fixen.

De hypotheekrente is overigens wèl gewoon afgeschreven. En ja ik stap over naar Triodos maar dat heb ik ze netjes laten weten. Ik neem aan dat ik niet per product dat ik van ze afneem, opnieuw moet vertellen wat mijn nieuwe betaalrekening is.

Tja. Nee dat snapte de bankjuffrouw. Maar het kon niet anders dan schriftelijk. Nee dat ik dat al heb gedaan is inderdaad duidelijk, getuige de andere afschrijving. Dat dat intern mis gegaan is tussen afdelingen lijkt inderdaad een goede conclusie. Maar nee ik moest het toch nog een keer doen.

Dan maar weer een klacht. En werd ik doorverbonden naar een nieuwe meneer die het ook allemaal wel begreep em betreurde.
Dus, zei ik brutaal, ik denk dat het wel een goed idee is dat ik gecompenseerd word voor het ongemak.
Waar ik aan dacht, vroeg de meneer tot mijn verbazing.

Tja…. wat dacht u van één maand inleg, vroeg ik?
Daar moest ie over nadenken sputterde de meneer. Maar inderdaad, ik zat alweer een half uur aan de telefoon. Hij zou de klacht in behandeling nemen en dan zou ik erover worden teruggebeld.

Een half uur later had ik hem weer aan de lijn. Het was akkoord.

Dus…. spelende vrouw, wat heb je hiervan geleerd? Gewoon om geld vragen aan die bank. En ze geven het je ook nog….

Die brutalen die hebben dus exht de halve wereld…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld. Bookmark de permalink .

7 reacties op Brutalen…

  1. valhalla zegt:

    Oh, echt. Dat had ik moeten doen. Wat een puinhoop de Rabobank ervan maakte met de bankspaarrekening toen ik overstapte naar Triodos… Geef je ook cursussen? 😉

    Like

    • mariimma zegt:

      Haha. Gewoon je hardop afvragen hoe al die extra tijd die je kwijt bent om hún fouten foed te maken, gecompenseerd gaat krijgen….

      En dan zeggen ze dus: waar denkt u dan aan?

      Like

  2. Dat heb je verdiend. Is ABN AMRO teveel klanten kwijt geraakt? Het is ongelofelijk aardig voor die dure bank.

    Like

  3. Maar dus weer gedoe met die ABN AMRO… Wij hebben nooit een tegemoetkoming gevraagd en dus ook nooit gekregen, maar onze nieuwe hypotheek sluiten we af bij een andere bank. We hopen dan ook heel snel geen klant van ABN AMRO meer te zijn en dat is ook heel wat waard!

    Like

  4. Kreupelgeld zegt:

    Haha, briljant!

    Like

  5. Marloes zegt:

    Geweldig!!

    Like

  6. kruidigmeisje zegt:

    Toen de omzetting van MN hypotheek op n vergelijkbare manier fout liep, en de bank mij een uur voor de notaris afspraak vroeg of ik n deel van t geld even wilde voorschieten, heb ik gezegd dat dat geld kostte. En het bedrag dat ik toen noemde is gewoon betaald door de bank.
    Zo werkt t inderdaad.

    Like

Reacties zijn gesloten.