We gaan niet

Ken je dat verhaal van Mariimma die een lang weekend klimmen plande?

Die ging niet…!

En ja, dat voelt als een heerlijke opluchting! Die klimweekjes en -weekenden zijn weliswaar heerlijk, maar in Frankrijk kom ik toch echt aan een aantal zaken niet toe: huishoudelijke klussen bijvoorbeeld. Nu wordt mijn huis natuurlijk minder “vies” wanneer we er niet zijn, maar het gras groeit door, de wasjes stapelen zich op en allerlei regeldingen die gewoon af en toe gebeuren moeten, die blijven liggen.

We vertrekken dus niet naar Frankrijk, dit weekend. In plaats daarvan maai ik gewoon dat gras nog een keertje en knip ik de te lange pluimen bij. Ik ruim ook dat laatste restje was weg en ’s avonds schrijf ik gewoon die offertes en maak ik dat rapport af. Ik werk een keertje lekker op mijn gemakkie die administratie bij en ontdooi gewoon wél die koelkast. En ik kook weer wat extra maaltijden zodat de diepvries weer lekker vol zit.

Dat soort dingen.

En – wie weet – pakken we volgende week dat ene nachtje op een natuurkampeerterrein mee. Of anders de week daarna…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in huishouden. Bookmark de permalink .

3 reacties op We gaan niet

  1. ingrid (SE) zegt:

    Wat kan iets leuks afzeggen, wat niet leuk is, toch leuk resultaat geven! Heerlijk om tijd te hebben voor die “gewone” dingen! Lekker aanklungelen tussendoor. Geniet ervan! En die bergen/klimwanden staan er een volgende keer ook nog! Fijn weekend.

    Like

  2. greet zegt:

    Ik heb vandaag ook zo’n thuisdag met klusjes die steeds bleven liggen. Met een muziekje erbij door het huis heen en weer wat orde herstellen na een paar keer onverwacht weekendjes weg…soms moet het.
    Goed idee om volgend weekend een nachtje natuurcamping te doen, het wordt dan schitterend weer!

    Groet,Greet

    Like

  3. Daantje zegt:

    Thuis blijven kan soms ook heel fijn zijn 😀

    Like

Reacties zijn gesloten.