Het is nu officiëel… ik ben een VREK geworden…!

Het pinksterweekend stond in het teken van sociale contacten onderhouden. Ik deed dat door naar het NK boulder te gaan en daarnaast nodigde ik al eerder twee oude vrienden uit om eens te komen barbecueën. Ze kwamen gisteren en we hadden een gezellige avond.

Voor het NK nam ik toch maar even contact op met de organisatoren: was het ècht de bedoeling dat ik voor een driejarige, die ik een uurtje wilde meenemen om haar vervolgens weg te brengen naar haar logeeradres, een even duur entreekaartje kocht dan voor mezelf…??

Het antwoord was “ja”.

Nu vind ik eigenlijk sowieso dat ik recht zou mogen hebben op een leven lang gratis entree voor dit soort activiteiten vanwege de jarenlange tijdsinvestering die ik als vrijwilliger deed in deze sport. Maar goed… daar kan ik dan wel overheen stappen…
Maar… een tientje entree voor een uurtje toegang voor een meisje dat bijvoorbeeld nog wèl gratis met openbaar vervoer mee mag etcetera? Mmmmmhmmmm daar vind ik wat van…

Ik ging niet in discussie (complimentje voor mezelf) maar Zonnekind ging dus toch maar een uurtje eerder naar haar tante.

Nadat ik vervolgens voor twee euro een halfvol kartonnen bekertje automatencappucino kocht was ik ook blij met mijn vooruitziende blik en verdween ik gedurende de pauzes herhaaldelijk richting Sunnybus. Om koffie te zetten bijvoorbeeld. En om een maaltijd te maken zodat ik dat broodje met drie falafel bolletjes à ACHT EURO niet hoefde af te rekenen.

En dan die barbecue. Normaliter zou ik veelsteveel in huis halen: minimaal twee salades maken plus nog gegrilde groenten en andere side dishes. En daarnaast voor de zekerheid een keuze uit cola-cassis-sparood-wijn-bier-sinaasappelsap-andersap. En per persoon vijf stuks biovlees natuurlijk.
Nu deed ik dat anders. Ik overlegde al meteen bij uitnodiging wat mijn vrienden zelf zouden meenemen en aangezien ze beiden voor vlees kozen, bleef mijn bijdrage beperkt tot één salade, een stokbrood met kruidenboter, een grote zoete aardappel in alufolie en een gegrilde courgette. En een bakbanaan. En keuze uit 2 soorten sap, sparood en de al aangebroken fles cola en een fles wijn. Die ik allemaal al in huis had.

En? Er was meer dan genoeg voor alledrie plus peuter….!

 

Door minder uit de band te springen bespaarde ik voor mijn bezoek aan de klimwedstrijd zeker 20 euro. En de barbecue “old style” zou ook zéker een paar tientjes meer gekost hebben…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, geld, klimmen, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

8 reacties op Het is nu officiëel… ik ben een VREK geworden…!

  1. hetiszoalshetis zegt:

    Nou, dit was een goed soort vrekkigheid hoor! Scheelt toch veel geld!

    Like

  2. Daantje zegt:

    Goed gedaan!! Wel handig als je zo’n bus hebt, daar kan je zeker veel mee besparen 🙂

    Like

  3. Ha, ha, ha, leuk blog! En ook ik zou voor een driejarige ook geen 10 euro entreegeld hebben betaald, knap dat je niet in discussie bent gegaan!

    Like

  4. Goed gedaan! Ik herken me hier wel in hoor, dus misschien ben ik ook wel een vrek dan 😉
    En wat betreft dat betalen voor je dochtertje: ja, hierin herken ik mezelf ook wel hoor. Wij moeten ook altijd betalen voor onze kleuter van 4 als we gaan kijken naar een turnwedstrijd van dochterlief. Ik erger mij daar ook blauw aan…

    Like

  5. Zuinigaan zegt:

    Met deze manier van vrekken is helemaal niets mis! Goed gedaan!

    Like

  6. johmar zegt:

    ik vind je pas een vrek als je anderen tekort doet met je gedrag als je bijvoorbeeld wel mee deelt als anderen trakteren ,maar vervolgens zelf nooit trakteert , zuinig met je geld omspringen is in mijn ogen iets heel anders.

    Like

  7. Annelies zegt:

    Haha nou je hebt groot gelijk! Goed geregeld! Is het in jouw vriendenkring gebruikelijk om als je bij elkaar eet zelf iets mee te nemen? Bij ons niet zo, maar we eten doorgaans om en om bij elkaar dus per saldo maakt het niks uit of je elke keer iets meeneemt of elkaar om en om trakteert.

    Like

  8. Goede acties hoor!
    Ik vrees dat ik mezelf niet in had kunnen houden met die entree voor een driejarige…

    Klimkt gezellig!

    Like

Wat vind jij daarvan?

