Crowdfunding

In een recalcitrante bui (sic!) besloot ik een paar dagen geleden om te starten met iets nieuws.

Crowdfunding.

Ik investeerde in 6 verschillende projecten via 2 verschillende sites. Gemiddelde rentepercentage 8% per jaar, met looptijden van 3 tot 5 jaar.

Kijk. Daar kan geen sullige spaarrekening tegenop.

Natuurlijk begrijp ik best dat crowdfunding risicovoller is dan je geld op een bankrekening laten staan. Maar… hey…. ik leef graag gevaarlijk. U kent me inmiddels toch wel: alleenstaande moeder die zomaar durft wild te kamperen met kind, met blote handen en aan een dun touwtje aan rotsen gaat hangen, een halve bruto weekomzet durft te gebruiken om de hypotheek een stukje af te lossen zonder huizenhoge buffer, ondernemer durft te zijn zonder kans op terugval in een uitkering.

En ik douche ook al niet iedere dag, mensen, bel de kindertelefoon!

Maar ja. Crowdfunding. Dat deej ik dus. Ik beheerste me en koos voor kleine bedragen. En meerdere projecten dus. Twee ervan hebben inmiddels het doelbedrag aan investeringen gehaald, wat betekent dat ik binnenkort 200 euri moet overmaken en vervolgens iedere maand een kleine terugbetaling tegemoet kan zien.

We zullen het zien…. of ik er failliet van ga…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in financieel-plan, geld, hypotheek. Bookmark de permalink .

16 reacties op Crowdfunding

  1. Deboor zegt:

    Ben wel benieuwd waar je het bij doet, ik twijfel…. vooral omdat er verder gene toezicht over is en het risico relatief groot is.

    Like

  2. Gewoon Vlijtig zegt:

    Ik heb er nu ook twee. Komende maand weer eentje afsluiten. Het is ook best een leuk idee. Je helpt er mensen mee en ontvangt, als alles goed gaat, een leuke rente.

    Liked by 1 persoon

  3. Huisvlijt zegt:

    Leuk zeg! Ik ben benieuwd naar de resultaten!

    Like

  4. Korreltje zegt:

    Douche jij niet iedere dag?! Jeeeeeeeee….. 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. lara zegt:

    Ik ben ook al een tijdje met die.gedachte aam het spelem. Via welk platform of platforms heb jij dit nu gedaan?

    Like

    • mariimma zegt:

      Beste Lara,

      Ik zie er voor jou geen meerwaarde in om te weten welk(e) platform(s) ik heb gekozen. Ik ben niet deskundig en je hebt dus niets aan mijn informatie. Ik adviseer je je eigen plan te trekken en geen voorbeeld aan mij te nemen.

      Google helpt je verder in het vinden van de platforms.

      Like

  6. bespaarzunig zegt:

    Leuke actie zeg!
    Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.

    Like

  7. Jolanda zegt:

    Zo zo, jij durft 😉
    Ik had in december een bedrag apart gezet om te gaan crowdfunden. Tot de auto ineens rare kuren begon te krijgen en we het geld ineens niet meer over hadden (vond ik). Maar het leek me zo leuk, beetje speuren naar interessante projectjes en daarin investeren. Veel leuker dan gewoon beleggen.
    Ach, mijn tijd komt vast nog.

    Liked by 1 persoon

  8. horsemen1 zegt:

    Hier is veel informatie te vinden m.b.t. crowdfunding. Begin ongeveer 2 jaar terug te lezen en je krijgt een aardige indruk.
    http://forum.fok.nl/topic/2223939/1/25#153000702

    Like

  9. valhalla zegt:

    Wow, jij leeft toch wel op het randje hoor 😉 Ik hoop dat alle projecten waar je in investeert goed gaan. Is leuker om te doen dan beleggen ofzo, lijkt mij. Ben benieuwd hoe het gaat!

    Like

Reacties zijn gesloten.