Oude tijden….

image

Tim Reuser. Winnaar van brons.

Totdat ik hoogzwanger was, kon je mij altijd vinden op nationale klimwedstrijden. Eerst als deelnemer, maar al snel als organisator of coach op evenementen waar sportklimmers tegen elkaar streden. Jarenlang reisde ik met mijn pupillen zo eens in de 3 weken heel Nederland af. Ik werd gevraagd door de bond om een regionaal talententeam te trainen en op een goed moment was ik zelfs bondscoach en ging ik naar wedstrijden in het buitenland. Allemaal vrijwilligerswerk, overigens…

image

Jorg Verhoeven. Hij werd Nederlands kampioen.

Ook toen er – voor het eerst in 1999 – een Internationale wedstrijd naar Nederland kwam meldde ik me aan en in de jaren die daarop volgden was ik altijd van de partij als er iets te organiseren viel. De laatste keer was in de zomer van 2011. Ik was toen 7 maanden zwanger en liep vrolijk met dranghekken te sjouwen, hield deelnemerslijsten en tijdschema’s bij, stuurde vrijwilligers aan en reed midden in de nacht nog even naar een adresje om startnummers op te halen.

image

Kim van den Hout, publiekslieveling, zilver.

Nadat ik mama was geworden bleef ik klimmen, afspreken en mensen zien.
Niet op wedstrijden echter want dat zijn wel erg lange dagen vaak, en dus zag ik minder mensen, minder vaak en ook reisde ik minder vaak naar de andere kant van Nederland.
Ik miste de wedstrijden en ik mis het nog steeds. Niet alleen mis ik de hectiek, de spanning, de emoties en de hoogte- en dieptemomenten van de wedstrijdsport, ook mis ik de sociale contacten. En die zijn natuurlijk heel belangrijk, zeker omdat ik alleen met een kind woon en op mijn werk uitsluitend met studenten werk.

image

Timo Tak, zilver.

Zaterdag ging ik dus naar het Nederlands kampioenschap. Gewoon als publiek. Ik moest een kaartje kopen en dat vond ik best raar. Zonnekind ging spelen en logeren bij haar tante en zo kon ik me de hele dag als vanouds laten meeslepen met de spanning van de wedstrijd. En spannend was het!

image

Ook dames met brede schouders…

Hier ontdek je waarom die wedstrijden zo spannend zijn…

De foto’s zijn van Sietse van Slooten en Bram Berkien.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, klimmen, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Oude tijden….

  1. Korreltje zegt:

    Leuk! Ik denk dat jij over een tijdje, met of zonder zonnekind, wel weer op die wedstrijden te vinden zal zijn …

    Like

  2. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar mijn dochter van twaalf is heel sportief en ze heeft al meermaals geklommen. Haar hart ligt vooral bij het turnen, maar toch is ze altijd laaiend enthousiast als ze is gaan klimmen.
    Misschien vindt jouw dochtertje het ook wel super leuk en kunnen jullie over een paar jaartjes samen gaan klimmen.

    Like

  3. Oude liefde roest niet.

    Like

  4. Pingback: Het is nu officiëel… ik ben een VREK geworden…! – Mariimma

Wat vind jij daarvan?

