Een dagje niks is niet niks

…. en toen was het alweer vrijdag…

We zijn alweer 5 dagen terug van vakantie, maar ik kwam pas tot de helft van de ook wel erg ambitieuze lijst die ik maakte voor mezelf, afgelopen maandag. Er was namelijk sprake van een stroomversnelling op het werk. Opeens ging ik twee keer – helaas lekker inefficiënt op twee verschillende dagen – he-le-maal van de oostkust van Nederland (daar aan de rivier…) naar de westkust (bij de zee) omdat mijn hulp en ondersteuning werd gevraagd. Dat is toch echt zo’n vier uur rijden plus anderhalf tot twee uur kletsen per dag. Ook bleken andere werktaken iets te licht ingeschat.

Dus werkte ik een dagje en twee avonden extra. Helemaal niet erg natuurlijk, want veel werk houdt de kachel brandend en zorg voor brood mét beleg. En het is nog leuk werk ook.

Dat Zonnekind onverwachts een dagje extra naar de opvang ging was voor ons beide niet zo leuk. Vier dagen in een rij is er gewoon eentje te veel, dus ja ik haalde haar één keer wat eerder op en haalde ik die  “verloren” werk-uurtjes ’s avonds in. Gewoon, omdat het kan…

De SunnyBus staat nog steeds, voor meer dan driekwart ingepakt, voor de deur. Nou is dat sowieso wel de bedoeling zodat we er snel weer even vandoor kunnen, maar na 8 dagen kamperen is het toch echt geen overbodige luxe om wat schoon te maken en te checken of er niet toevallig zes paar sokken maar nul onderbroeken ingepakt klaarliggen voor ons volgende tripje.

Dat staat dus op het programma vandaag. Plus boodschappen. En nog steeds die administratie. En het gras maaien. Enzovoorts.

Hoewel prioriteit van de dag is: véél samen spelen vandaag. In het zonnetje. Morgen weer een dag.

Fijne dag vandaag en geniet van wat je hebt!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, genieten, opruimen, SunnyBus, werk, Zonnekind. Bookmark de permalink .

6 reacties op Een dagje niks is niet niks

  1. Huisvlijt zegt:

    Wat handig dat je zo makkelijk een dag extra creche kunt afnemen. Als zzp-er lijkt me dat ideaal.

    Like

  2. puckie zegt:

    fijne dag vandaag

    Liked by 1 persoon

  3. Min of Meer zegt:

    Dat is een mooie prioriteit, geniet van het buiten spelen!

    Like

  4. Wil je gewoon even laten weten dat ik je bewonder. En geniet ook van jouw dag!

    Like

  5. Gezellige dag gewenst, het is een mooie zonnige dag.

    Like

Wat vind jij daarvan?

