Wat eten we vandaag…? Een raapstelensalade…!

Raapstelen, die zaten in mijn pakket, toen we het afgelopen vrijdag ophaalden.

En wat je daar dan mee maakt?

Ik maakte een salade…

Ingrediënten en bereiding:

  • Flink wat raapstelen, goed gewassen, bosjes in drieën gesneden, op het bord gesmeten.
  • Sap van een halve limoen, wat notenolie en wat olijfolie (verhouding 1:1:3), een flinke eetlepel gesneden-en-ingevroren peterselie, wat verse gesneden basilicum, peper en zout. Door elkaar roeren en deze wat dikkige dressing door de raapstelen heen husselen.
  • In het midden een “gaatje” maken zodat de raapstelen als een donut over het bord gevleid liggen.
  • Drie kleuren minitomaatjes (niet biologisch, maar wel kleurrijk) doormidden snijden en gezellig over de raapstelen heen uitspreiden.
  • Wat aardappelen schillen, in stukjes snijden en koken (ik kookte er extra en hield over voor een maaltje gebakken aardappelen, later deze week). Deze opstapelen in het gaatje van de donut. Beetje olijfolie eroverheen.
  • Een halve avocado in stukken snijden (ik doe dat ín de schil en vervolgens klap ik de schil om en snijd ik de stukjes eruit –> geen vieze handen!), even wat zout en peper eroverheen en vervolgens over de raapstelen heen.
  • Twee eieren koken (voor eentje vind ik het zo zonde om die pan op het vuur te zetten). Eentje pellen en in kwarten snijden op de salade. De andere bewaren voor de lunch van morgen.
  • Een restje van maarliefst DRIE zwarte olijven (wie bewaart nou drie olijven? Nou… ik…!) toevoegen.

Deze salade was voor mij groot genoeg als warme maaltijd.

Voor de mini bakte ik een pannenkoek en voor haar maakte ik een kommetje met wat tomaatjes en worteltjes uit het vuistje, voor een vitamientjes-aanvulling.

Zeg nou zelf... ziet dat er niet gezond en lekker uit...?

Zeg nou zelf… ziet dat er niet gezond en lekker uit…?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten. Bookmark de permalink .

2 reacties op Wat eten we vandaag…? Een raapstelensalade…!

  1. JBR zegt:

    Mmmmmjammie, dat ziet er lekker uit. JBR

    Like

  2. Sarah Nienke zegt:

    Klinkt heerlijk! Ga ik binnenkort ook maken

    Like

Reacties zijn gesloten.