Hoe gaat het eigenlijk met mijn trainingsdoel?

Tja hoe het daarmee gaat, met dat trainingsdoel…?

Het goede nieuws is dat ik langzamerhand steeds sterker word. Ik weet dat er geen of bijna geen klimmers meelezen, maar voor hen die het interesseert (duh): ik ben binnen op het klimniveau 6b aangekomen. Mijn vingers zijn behoorlijk sterk aan het worden: aan hele kleine randjes kan ik goed hangen. Ik merk dat ook terwijl ik dit blogje zit te typen: gisteren getraind dus vandaag zijn ze stram en gevoelig. Ik krijg mijn vingers ook niet helemaal gestrekt. 

Niet-klimmers schrikken daar wellicht van: ik ben nog láng geen 80 jaar oud en nee, ik heb geen reuma. Ook 15 jaar geleden, toen ik nog wedstrijden klom, had ik regelmatig last van mijn gewrichten en was het moeilijk om ze te strekken. Letterlijk wel iets aan de hand, maar figuurlijk niet, dus… Klimmers hebben nu eenmaal lelijke vingers en tenen vanwege dat gehang en gefrommel op die minirandjes.

Nu het weer steeds mooier wordt, beginnen de rotsen me steeds meer te roepen maar – of course – éérst moet ik nog even die APK-keuring regelen. En de poes moet gesteriliseerd. En ik heb nog wat werkdingen te doen.

Zoals het ernaar uitziet heb ik in de tweede helft van mei niet zo veel te doen, dus dan gaan we ervoor: ook buiten aan de slag met dat geklim!

Als klap op de vuurpijl lijkt het erop dat er voor mij nog dit jaar een trainingsmogelijkheid bij komt: er wordt een nieuwe hal gebouwd in mijn stad door de eigenaar van de hal waar ik al sinds die open is, veel vrijwilligerswerk heb gedaan. Ik kan daar – als tegenprestatie – gratis klimmen… tadááh: drie in één klap… minder reistijd, geen kosten meer en meer kansen om even snel effe ernaartoe te gaan om meer te trainen dan dat ik nu doe…

Want… nu… het slechte nieuws…. dat thuis oefeningen doen schiet effe niet meer op. Opdrukken en buikspieroefeningen zijn me niet specifiek genoeg… ik wil r.e.s.u.l.t.a.a.t. .. en… nú!

Eigenlijk gaat het best goed dus, met dat geklim van mij: sinds het “hoofdstuk” zwangerwillen wordenzwangerwordenzwangerzijnbabygekregenkleinkindinhuis ben ik niet meer zo in vorm geweest als nu. Ik ben dus beter dan dat ik in zeven jaar geweest ben!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 7a-trainen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Hoe gaat het eigenlijk met mijn trainingsdoel?

  1. Desiree zegt:

    Maar hoe zit dat met die belasting van je handen op de langere termijn? Ik merk na mijn turncarierre toch echt dat ik meer last heb dan mijn nooit intensief gesport hebbende vrienden. En dan ben ik ongeveer net zo oud als jij.

    Like

    • mariimma zegt:

      Goede vraag.. de klimsport is te jong om dit lange termijn effect te onderzoeken… De eerste wedstrijdgeneratie bijvoorbeeld, dat zijn nu vijftigers.

      Vooralsnog lijkt het lange termijn effect mee te vallen, maar eigenlijk weten we het gewoon niet. Overigens heeft het klimmen ook heel veel positieve effecten op de gezondheid, zoals géén overgewicht….

      Like

      • Desiree zegt:

        Tijdens de cariere zijn er idd wel voordelen te bespeuren. Maar ik heb toch wat meer slijtage klachten. Al ben ik nog geen 50. Overgewicht heb ik nog steeds niet. Maar dit is een veel voorkomend verschijnsel bij alle gestopte sporters.

        Like

      • mariimma zegt:

        Succes met de klachten!

        Like

Wat vind jij daarvan?

