Hoe je iedere week zo’n 40 tot 50 euro kunt besparen…

Dat krijg je ervan, van die leuke activiteiten zoals met het campertje weg en op de Koningsmarkt staan. Dan moet je ’s avonds alsnog even wat werken. Zo’n feestdag als Koingsdag betekent immers niet zozeer dat ik een dag vrij bent, maar dat ik mijn werktaken op een ander moment in dezelfde week moet doen.

En ’s avonds alsnog aan het werk betekent dat die stofzuigronde even blijf liggen. En de wc die eigenlijk zaterdag gepoetst moest worden wacht ook nog op haar beurt…. en de badkamer… de was…. want ik was immers in de weer in de tuin, zondag: onkruid trekken en mos bestrijden. Dat deed ik niet zaterdag, omdat we zaterdags toch nog even bleven hangen op het natuurkampeerterrein. Want Zonnemeis had een vriendinnetje….

Oeps. Het huishouden dus… dat bleef liggen….

Nou ging ik gisteren dus niet naar die éne vergadering die ik zo graag bijgewoond had, dus ik had tijd over om te besteden aan opruimen en poetsen, gisteravond. Dus dat deed ik dan maar…

Alle kastjes in de keuken afdoen, het aanrecht, gasfornuis, de oven, magnetron, waterkoker, gootsteen, koelkast-schappen en deuren. De badkamer en de wc. Dat bad dat wij eigenlijk nooit meer gebruiken maar eens goed uitspoelen en poetsen. Stofzuigen. De vloeren dweilen. De was doen en ophangen en afhalen, opvouwen, wegruimen. Hoppa!

Alles bij elkaar was ik er toch wel een dikke drie uur mee bezig.

Kijk. Als ik een schoonmaakster zou hebben, zoals zo veel van mijn vrienden en kennissen, had me dat toch zo’n 40 tot 50 euro gekost. Wekelijks… Dat is toch zo’n 2.500 euro per jaar.
Het huishouden kost veel tijd en ik heb er een hekel aan. Maar die 2.500 euro die steek ik toch liever in de aflossing van mijn hypotheekschuld. Of een leuke vakantie…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, geld, huishouden, leukedingendoen, opruimen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Hoe je iedere week zo’n 40 tot 50 euro kunt besparen…

  1. Daantje zegt:

    Zo denk ik er ook over… Maar vind het wel heel knap dat je dat naast je werk nog erbij doet!!

    Like

    • mariimma zegt:

      … tja ik moet gewoon iedere dag net iets meer doen zodat het zich niet zo opstapelt… maar ik ben gewoon net iets te lang lui en dan is het een t*ringzooi… 😉

      Like

      • Wendelien zegt:

        Zo herkenbaar. Liever nog even genieten en spelen met minime dan die afwas. Dat is bij ons het heikele punt.

        Like

  2. Lis zegt:

    ik betaal mezelf uit voor het huishoudwerk, 20 euro per week in een potje (een schijntje natuurlijk). Ga ik dan pinnen en stop ik in een potje in de keuken. Loopt aardig op inmiddels, ik begon zo’n drie jaar terug en er zit nu tegen de tweeduizend euro in. Moet ruim 3000 zijn, ik kan wel rekenen ;), maar sla wel eens een weekje over en ik heb er al eens een noodgreep uit gedaan.

    Like

  3. puckie zegt:

    ik werk liever een uurtje langer. Dan doe ik iets wat ik leuk vind, in plaats van iets wat ik niet zo leuk vind. Erg blij ben ik met mijn hulp. Ze geeft me rust in mijn hoofd, de ruimte om mensen te ontvangen thuis zonder zorgen, hygiëne, het gevoel dat iemand een beetje voor me zorgt, en ik niet alles zelf/ alleen hoef te doen. Kortom: ze is haar geld meer dan waard, en ik geef het graag uit.

    Like

  4. wat een bedrag he…
    het was nog mooier geweest als je ook daadwerkelijk een huishoudster had gehad die je op kon zeggen, dan was het pas een echte besparing geweest 🙂
    Maar misschien is het opzeggen van een huishoudster wel helemaal niet zo makkelijk, je kent zo iemand inmiddels ook een beetje en je wilt ze het brood ook niet uit de mond stoten. Dan kun je er maar beter niet aan beginnen.

    In de Volkskrant van gisteren stond een stukje over hoeveel een hulp in de huishouding kan doen, volgens de gemeente. Heb het stuk nog niet gelezen, maar ik vermoed dat de 3 uur per week die er voor stond, niet genoeg bleek!

    Like

  5. Jolanda zegt:

    Ik vind het ook niet leuk: huishouden. Maar ik houd wel van mijn huis, dus vind ik het ook wel waard om er voor te zorgen. Maar als ik het mezelf toesta, kan ik wel heel veel leukere dingen verzinnen;-)

    Like

Wat vind jij daarvan?

