Oppas gezocht….

Jarenlang was ik heel actief als vrijwilliger in de sport. Ik gaf meerdere avonden per week training, ik bezocht ieder weekend wedstrijden en organiseerde regelmatig trips naar het buitenland. Ik groeide door als trainer en verzorgde ook trainingen op regionaal en nationaal niveau, een tijd lang was ik zelfs bondscoach. Ook zat ik in landelijke werkgroepen en ook een tijdje in het landelijke bestuur.

Training bleef ik geven tot een week voor de bevalling: ik vond het leuk en had een prima zwangerschap zonder klachten.

Maar daarna hield alles op.

Ondanks dat ik heel gelukkig was èn ben met het moederschap, miste ik mijn vrijwilligerswerk. Trainer-zijn was immers al zo lang een onderdeel van mijn identiteit… En ook jeukten mijn vingers als ik soms zag hoe dingen mis gingen in de organisatie van talentenherkenning en -begeleiding….

In oktober vorig jaar, toen Zonnemeisje inmiddels 3 jaar oud was, startte ik weer met training geven en het “on the job” opleiden van anderen tot trainer. Eerste eens per twee weken, maar toen een trainer ziek werd, was ik iedere week weer aan de slag. En overweeg ik al een paar weken om er een avondje extra aan toe te voegen. Tis dat ik de flexibiliteit om ’s avonds te kunnen werken had nodig heb zodat ik overdag maar drie dagen hoef te werken en de overige dagen lekker mama kan zijn, anders had ik allang mijn vinger opgestoken.

En nu… werd ik uitgenodigd voor een vergadering over talentbegeleiding in de regio…. precies wat ik zo leuk en belangrijk vind…. dus ik zei ja.

Het is vanavond. Maar… ontdekte ik gisteren: het start om 6 uur. En de reistijd is dik een uur… precies aan het begin van de koken-eten-tandenpoetsen-naarbedbreng cyclus die nu eenmaal tijd en aandacht vergt wanneer je een klein kind hebt….
En mijn oppas van 15 is daar (nog) niet toe in staat….

Ik wist dat ik veel zou “moeten” opgeven toen ik ervoor koos om een alleenstaande moeder te worden. Zeker omdat ik het combineer met een eigen bedrijf. En hoewel ik er veel voor terugkrijg en alle andere clichés is dat soms even slikken… Dit is zo’n slik moment.

Ik blijf dus toch maar thuis….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in opvoeddingen, singlemum. Bookmark de permalink .

7 reacties op Oppas gezocht….

  1. Mariek zegt:

    Wel even brutaalweg antwoorden dat je wel aanwezig zou kunnen zij. Als ze gewoon om 8 uur beginnen en kijken wat er dan gebeurt…..

    Like

    • mariimma zegt:

      Heb ik gedaan… 😉 en ook dat ik t jammer vind dat de begintijd pas gisteren werd medegedeeld….

      Like

      • Wil zegt:

        Er zullen toch wel meer mensen zijn die die niet zo’n goede tijd vinden? Volgens mij is dit bij de meeste mensen prime time v.w.b. eten e.d. Of kunnen/willen zij nog niet uit de rat race stappen?
        Goede maar moeilijke beslissing heb je genomen.

        Like

  2. mariska zegt:

    Jammer dat de oppas dit nog niet kan opvangen! Ik heb jarenlang opgepast op een meisje vanaf dat ze 4 was (moeder werkte namelijk twee avonden ’s avonds), dan aten we samen met haar moeder erbij, moeder ging weg, ik ging nog even spelen met meisje en daarna douchen (ik heb haar zelfs geleerd hoe ze zelf haar haren kon wassen zonder shampoo in haar ogen te krijgen :), tandenpoetsen, haren kammen en vlechten terwijl ze bij me op schoot zat (en hele filosofische verhalen hield :), verhaaltje op bed en dan lekker slapen. Maar ik was toen inderdaad wat ouder, ik denk een jaar of 18…en meisje was ook wat ouder natuurlijk.
    Nog een jaartje wachten dus…Of een keertje oppas bij de hele riedel aanwezig laten zijn, zodat jouw meisje en de oppas beiden gewend raken. Dan is het de volgende keer misschien wel haalbaar. Hangt er een beetje vanaf hoe stevig de oppas in de schoenen staat 😉

    Like

  3. Anoniem zegt:

    In Breda zou ik zeker voor jouw leve dochter willen zorgen!
    Groet, Marije

    Liked by 1 persoon

  4. Lot zegt:

    Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een dochter die al 20 jaar in kindropvang zit en altijd wel wat wil bijverdienen. Haaglanden.

    Like

  5. Anita zegt:

    Dat is even slikken….

    Like

Reacties zijn gesloten.