niet altijd een zakenvrouw

Ik stond daar dus, op die Koningsmarkt. Samen met mijn zussen.

De éne zus had het grondig voorbereid. Samen met haar twee kids had ze alle items geprijsd, maar na een minuut of tien merkte ze al dat dat helemaal niet handig was (want: geen ruimte tot onderhandelen) en werden de prijzen er net zo hard weer vanaf gepulkt.
Ze had veel DVD’s in de aanbieding waarvoor haar grote jongens inmiddels te groot waren, ook veel speelgoed en boeken. Er werd goed verkocht en met meer dan 100 euro en zo ongeveer all boeken gingen ze weer huiswaarts.

De andere zus had veel erg verschillende artikelen: twee stoelen die niemand wilde, een paar schoenen die voor best veel weggingen, boeken waarvan ik maar niet begreep dat ze niet verkochten (maar ik hield me in en nam ze niet mee…), een mandje voor kat of hond etcetera. Geen idee wat haar opbrengst was, maar ze hoeft zeker niet ontevreden te zijn.

En dan ik. Met mijn zeven vuilniszakken met kleertjes en maar drie kleertjes verkocht… Ja: de houten puzzels en andere speelgoed-dingen verkochten wél. Maar nee… ik ben géén zakenvrouw op zo’n rommelmarkt… Die éne leuke mevrouw die me vroeg wat de retro-puzzels kostten en er vervolgens maar eentje wilde, kreeg de andere kado van me. En dat hoogzwangere stelletje met zo te zien niet echt een cent te makken, die de Nijntje-met-muziek wilde hebben, gaf ik toch maar wat newborn-rompertjes kado… En toen die éne meneer dat éne engelstalige boekjes zag en me vroeg of ik er nog meer had, omdat hij spullen kocht voor een school in Afrika… tja… u raadt het al…

De autostoel ging weg voor te weinig maar wel aan een aardige mevrouw.

Dus ik verdiende 20 euro maar had wel een zeer genoeglijke middag met mijn twee zussen. En we hadden zon. De hele middag. Getuige ook mijn verbrande toet. En dus en passant nog aan wat weggeefdoelen gewerkt….

Dikke prima!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in goededoelen. Bookmark de permalink .

5 reacties op niet altijd een zakenvrouw

  1. valhalla zegt:

    Haha, herkenbaar die handelsgeest 😉 Maar je hebt in elk geval iets verkocht en nog belangrijker: mensen blij gemaakt! Das toch mooi, die rompers op een lief nieuw babietje, de boekjes die kindjes wat gaan leren en… en… gewoon, das toch mooi ❤

    Like

  2. Daantje zegt:

    Hihi, dat klinkt dus precies zoals dat wij dat gisteren ook hebben gedaan 😀 Heerlijk he? 😀

    Like

  3. Had je zakenvrouw WILLEn zijn dan? Je klinkt tevreden met je weggeef acties en de blije gezichten, was dat dan niet eigenlijk zoals je wilde werken – op deze feestdag?
    Als je het zelf niet wilt, dan hoef je ook niet ontevreden te zijn als je niet als zakenvrouw werkt. Ik neem aan dat je voor je eigen zaak wel zakelijk opereert.

    Like

Reacties zijn gesloten.