Waarom ben ik lid van….

De Vereniging Eigen Huis…?

Geen idee…

Ik weet ook helemaal niet meer dat ik dat ooit besloten heb…

Maar… vorige week kreeg ik een ledenbladdinges met een brief erbij. Dat er binnenkort weer lidmaatschapsgeld zou worden afgeschreven…

Tja. Zo’n brief kreeg ik dus al acht jaar op rij en zelfs vorig jaar, toen ik super enthousiast aan het besparen was, zag ik het niet… viel het me niet op…

Het is maar 25 euro en 20 cent. Per jaar. Niet echt veel…. Maar toch… betaalde ik dat nu dus al acht jaar lang. En dat kostte me dus 200 euro en nogwat. Terwijl ik er nog nooit iets van heb terug gezien.

Tja. Opgezegd maar, dus…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget. Bookmark de permalink .

5 reacties op Waarom ben ik lid van….

  1. valhalla zegt:

    Dat had ik ook. Destijds lid geworden want jong en net een huisje gekocht, handig juridische bijstand enzovoort. Maar nooit gebruik van gemaakt. Zonde. Het toontje van het blad ging me ook meer en meer tegenstaan. Ik heb het toen ook maar opgezegd.

    Like

  2. Hier precies hetzelfde, twee jaar geleden na jaren lidmaatschap, opgezegd.

    Like

  3. Ik ben daar nooit lid van geweest. Ik zie het tijdschrift soms wel in de bieb liggen, maar neem het eigenlijk nooit mee. Fijn dat je weer wat geld hebt uitgespaard.

    Like

  4. Daantje zegt:

    Ik ben nog wél lid. Ik vind het interessant om op de hoogte gehouden te worden over zaken rondom eigen huis. Binnenkort willen we zonnepanelen gaan plaatsen en dat doen we dan ook via VEH. En ze behartigen ook onze belangen wat betreft de stadsverwarming…. Hier dragen wij graag aan bij 🙂 Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier behoefte aan heeft hoor!

    Like

  5. Ik zie VEH als een soort vakbond: komt op voor z’n leden, doet lobby werk en onderzoek. Heb je niet altijd direct plezier van, is ook een lange termijn investering.
    Niet dat ik VEH lid ben, maar zo ben ik wel van andere clubs lid: Consumentenbond, PerSaldo, en patiëntenvereniging. En zolang ik rijk genoeg ben, vind ik het OK om dit soort onderzoek en belangenbehartiging op mijn budget te hebben (ik snap wel dat sommige mensen dit schrappen). Keuzes zijn zo persoonlijk, net zoiets als smaak.

    Like

Reacties zijn gesloten.