Zomaar de zolder op….

Ging ik nu zomaar de zolder op, afgelopen weekend?

Welzeker!

En wat ik daar ging doen?

Niet de hele zolder opruimen. Dat is echt een te grote klus. Zo’n klus moet je gewoon helemaal nooit op je “to do lijstje” zetten. Wat ik dus wèl op dat lijstje zette was: “Effe de zolder op” en dat was precies wat ik deed.

Wél haalde ik een paar items “naar beneden” om weg te geven of op M.Arktplaats te zetten: een yogamatje voor de buuv, een aankleedkussen voor de zwangere zus-van-de-buuv, wat hydrofieldoeken voor diezelfde zus, een zak met babykleertjes èn een uit-en-in-elkaar-te-zetten kastje voor in een (voor-)tent.

Meteen één en ander aan de buuv gegeven…

Andere spullen allemaal op de foto (dus ja ik zette dat ZGAN kastje in elkaar en nam de maten op…) en ja hoor, ik zette het zelfs al online…

Vorig jaar had ik best goede ervaringen, ik ben benieuwd wat ik dit jaar nog kan verdienen aan de verkopen.

Bedenk ik me opeens: verkopen op koningsdag sla ik denk ik over, dit jaar. Ik wil komend (lang) weekend immers weer lekker weg met de SunnyBus…. maar… wie weet gaan de buren wél en de buurmeiden willen mijn “zooi” vast wel verkopen als ze een deel van de opbrengst mogen houden…

Ik zie een win-win situatie aankomen! Èn… misschien ga ik dat teveel aan uitgaven van de afgelopen twee maanden wel lekker compenseren, de komende weken…!

* zichzelf een schouderklopje geeft *

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in goededoelen, opruimen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Zomaar de zolder op….

  1. Korreltje zegt:

    Lekker bezig! En briljant idee om de kinderen te laten verkopen op de vrijmarkt. Die doen het graag en volgens mij krijgen ze net altijd wat vriendelijker en beter betalende klanten (hoop ik dan maar).

    Like

  2. Ik geef ook veel spulletjes weg die ik niet meer gebruik. Met verkopen op een 2de hands-site heb ik al goede, maar ook minder goede ervaringen. Vaak is het veel werk voor een hele kleine opbrengst, vind ik.
    Goed idee om je buurmeisjes in te schakelen. Succes ermee!

    Liked by 1 persoon

  3. Jolanda zegt:

    Knap dat jij dat “effe” kan. Ik moet dat soort acties nog meer specificeren want op een of andere manier raak ik altijd mijn tijdsbesef kwijt. Tja, en dan wordt “effe” al snel uren 😉

    Like

  4. Slim om het zo aan te passen. En hopelijk wil je buurmeisje jouw spullen ook wel verkopen. Leuke nieuwe look voor je blog trouwens!

    Like

Reacties zijn gesloten.