Courgettepannenkoekjes en andere gerechten: weekmenu

We haalden gisteren weer een heerlijk groentenpakket op en ook bestelde ik voor het eerst een vleespakket (zelf samengesteld) bij OkVlees.

Tijd dus voor een weekmenu…!

Gisteren vertelde ik al dat ik krap zit in mijn boodschappenbudget. Een mooie aanleiding om te proberen, deze maand gewoon uit te komen met wat ik tot nu toe besteld en gekocht heb… Overigens is dat denk ik niet echt een uitdaging, want mijn voorraad is vrij eindeloos….

Gisteren besteedde ik weer wat tijd aan het zoeken naar leuke recepten. Nu ik twee nieuwe rvs lunchboxen kocht, hoop ik ook de lunch wat creatiever aan te pakken dan tot dusverre, want vaak bleef het toch bij brood met beleg en we aten slechts zo’n tweemaal per week iets anders dan dat.

Ik zocht dus naar gerechten (salades!) die ik ook mee kan nemen naar mijn werk, of als ik onderweg ben naar een opdrachtgever. Komende week is dat één keer: de overige werkdagen zit ik gewoon op kantoor.

Bij deze dus mijn weekmenu:

salade met raapstelen en avocado
koolcasserole
broccoli polonaise
courgettepannenkoekjes met kipdrumsticks of gehaktballetjes in tomatensaus
pasta met kip, courgette en champignons
roerbakschotel teryaki met witte kool, tofu, champignons en kikkererwtensalade

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten, weekmenu. Bookmark de permalink .

Een reactie op Courgettepannenkoekjes en andere gerechten: weekmenu

Wat vind jij daarvan?

