Pasen met de buren

Ik heb goede jeugdherinneringen aan Pasen en daar ben ik dankbaar voor. Mijn moeder maakte er wat van, ook in (financieel) moeilijke tijden.

We hadden een echt paastafelkleed. Dat maakten we zelf, toen ik een jaar of 8 was: we bestempelden een oud laken met een aardappelstempel waaruit een paaskonijn gesneden was.
Ook herinner ik me veel geverfde eieren en natuurlijk de paasbroodjes in de vorm van en kip of mannetje met een ei op de buik. En rozijnen als ogen.

Door allerlei omstandigheden werd het minder gezellig thuis, vanaf dat ik een jaar of 12 was. Jammer is dat. Maar gelukkig overheersen die mooie herinneringen en die gun ik mijn meisje ook.

Dus nodigde ik, toen ik hoorde dat buurman èn buurvrouw allebei ziek waren, gisteren de buurmeisjes van 7 en 9 jaar uit om samen met mij en Zonnekind een Paaslunch te verzorgen.
We bladerden door kinderkookboeken en gingen met zijn vieren in een vrolijke optocht naar de buurtsuper.

(Wat een rijkdom om drie van die prachtige kinderen te hebben, al is het maar even te leen…!).

Zometeen komen de buurmeisjes binnenvallen en gaan we broodjes en cakejes en de tuin versieren. De buurman en buurvrouw, beide aan de beterende hand gelukkig, hebben een rustige ochtend en hoeven straks alleen maar aan te schuiven.
Kan ik eindelijk eens wat terug doen voor al die momenten dat ze op het laatste moment opeens mijn meisje opvingen omdat ik in de file stond!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten, genieten, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Pasen met de buren

  1. Vrolijk Pasen! Geniet ervan!

    Like

  2. Lot zegt:

    Dat is fijn om hen te ontlasten en zo iets terug te doen. 3 kinderen is leuk en ook leuk dat er 2 te leen zijn en weer naar eigen huis vertrekken, even de lusten en niet de lasten. Geniet ervan, het weer werkt al mee, al is het hier in Zeeland nog behoorlijk koude wind.

    Like

  3. Wat een lief gebaar!
    Nu heb je ook voor de buren een mooie herinnering gemaakt.

    Like

  4. Anoniem zegt:

    Klinkt supergezellig!

    Groet,Greet

    Like

  5. Anoniem zegt:

    Dat is een mooi gebaar. Ik hoop dat het heel gezellig was.
    Gr. Liesbeth

    Like

  6. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    Like

Reacties zijn gesloten.