Wat ik de komende tijd wil doen

Eén van de redenen dat ik blog, is omdat het me helpt om meer uit mijn leven te halen. Het werkt als een soort stok achter de deur: gewoon schrijven over wat me bezig houdt en ook wat ik belangrijk vind in het leven.

Om dezelfde reden heb ik mijn Bewustlevenlijst in het leven geroepen.

Eerder maakte ik eens de 101 doelen in 1001 dagen lijst. Veel van deze doelen heb ik gerealiseerd, maar andere niet en in de loop van de tijd verschoof ook mijn focus, waardoor bepaalde doelen ook helemaal niet meer belangrijk voor me waren. De vele reisjes bijvoorbeeld.

Nu werk ik dus met een lijst die “slechts” een paar maanden (en hooguit een jaar) vooruit kijkt. Natuurlijk heb ik ook wel langere termijn doelen. Maar deze lijst helpt me om bepaalde doelen concreet te maken en ook om in het hier-en-nu te leven.

Gisteren blogde ik over de goede voornemens die ik eind december maakte en wat ik ervan terecht bracht. Nu het tweede kwartaal van 2015 is aangebroken, wil ik een paar nieuwe thema’s toevoegen en een paar oude thema’s verder uitdiepen.

Naaimachine en haken
Zo wil ik toch weer achter die naaimachine. De zomer komt eraan en wat simpele jurkjes moet ik toch echt wel kunnen maken.
Ik weet ook al wel hoe ik dit moet aanpakken: al jaren volg ik Marieke via Twitter. Zij zette een hele cursus online. Hopla. Moet ik mee aan de slag.
Ook ontdekte ik, toen ik onlangs aan het opruimen was, dat ik heel veel half afgemaakte haakprojecten heb. En meer garen dan ik dacht. Dus nam ik me voor: geen nieuwe projecten starten maar een paar oude afronden. Ben benieuwd…. ben namelijk niet zo goed in dat afronden…

Verkóópen!!
Ook heb ik nagedacht waarom ik, ondanks positieve ervaringen die ik hiermee heb, het op Markp1aats zetten van spullen die we niet meer nodig hebben, zo blijf uitstellen. Dat komt namelijk omdat ik meteen effe alle kleertjes van Zonnekind van de afgelopen vier jaar, online wil zetten. Daar is natuurlijk geen beginnen aan, veelsteveel werk. En in de tussentijd blijft ze maar groeien en wordt die stapel te kleine kleertjes alleen maar groter…
Om die reden heb ik besloten om vanaf NU alle kleren die we niet meer dragen, meteen online te zetten. En niet in een zak doen en deze zak blijven aanvullen en vervolgens zuchtend naar diezelfde zak kijken en bedenken dat ik ALLES ook nog een keer online moet zetten…
Er zijn nog meer spullen die ik online te koop kan zetten. Een ouwe fiets bijvoorbeeld. Ach… als ik dit niet langer uitstel kan ik honderden euro’s verdienen..!!

Trainen
De zomer komt eraan. Ik wil langzaam maar zeker steeds beter in vorm komen om weer echt lekker buiten te kunnen klimmen en boulderen, zonder frustraties. Die 7a zou leuk zijn, maar gewoon leuke zessen klimmen is ook superleuk!
Wat helpt is dat ik inmiddels niet alleen maar zo eens in de drie weken een avondje met een paar trainers meedraai en ze opleid, maar gewoon iedere week voor een groep gemotiveerde klimmers sta en echt wel weer trainer ben. En daarnaast nog steeds die trainers opleid. Ik maak dus meer uren in dit halve vrijwilligersbaantje dan dat de bedoeling was eigenlijk. Maar ach, ik vind het gewoon heel leuk en niemand houdt me tegen, dus waarom niet?!
Omdat betalen toch een beetje lastig is, ben ik nu aan het regelen dat ik er naast de onkosten, ook af en toe wat anders voor terugkrijg. Gewoon wat attributen zodat ik thuis net effe wat handiger kan trainen.
Dus ook hieraan blijf ik werken!

Beleggen en andere financiële zaken
Echt wel dat ik ga starten met beleggen! Met een klein bedrag voorlopig, gewoon om te leren. En ja ik ga bedenken hoeveel inkomstenbuffer ik nodig ga hebben. Nog steeds ben ik qua werk enorm aan het besparen op mijn vaste lasten en dat betekent dat ik minder buffer nodig ga hebben (en dat ik minder zou hoeven werken óf meer geld zou overhouden…). Het globale plan is er al, maar en concrete invulling ga ik hier de komende tijd steeds meer aan geven.

De tuin
De zomer komt eraan en ondanks dat ik er gewoon vaak echt geen zin heb, betekent dat voor mij een taak erbij: de tuin onderhouden. Ik denk dat dat gewoon een takenlijst gaat worden die ik ga afvinken. Hopelijk wordt het een prachtige zomer en gaan we er veel van genieten, door veel in deze tuin rond te hangen!

Een nieuw lijstje met leuke dingen om te doen
Belangrijk, zo’n lijstje! Gewoon weer wat stadjes of steden bezoeken, weekendjes weg met de SunnyBus etcetera. Een keertje vliegeren. Samen iets bijzonders maken, bijvoorbeeld ene heel groot zandkasteel of een geweldig fleurige taart.
Ennuh… over een maand of vier is het weer vakantie!!!

Werkovergang afronden
Na 13 jaar heeft mijn bedrijf een nieuwe naam. Ik maakte een nieuwe site. Maar deze is nog nét niet af. En ik heb nog nét geen logo. Nog nét geen visitekaartje.
De hoogste tijd wordt het. Ik heb bedacht dat ik met mijn snoet op de site moet en wel graag professioneel, dus dat wordt een fotoshoot. Neem ik Zonnekind natuurlijk mee voor ook wat leuke mama en kind foto’s. En als die site dan eindelijk af is heb ik het plan om een heel PR-plannetje uit te gaan voeren. Maar ook dat plannetje is nog nét niet af. Tssk!!
Maar goed… de komende tijd lijk ik minder werk te hebben dus geen excuses meer om de boel nog langer uit te stellen. Officieel vinden alle werkzaamheden inmiddels al in het nieuwe bedrijf plaats, maar concreet is deze overgang eigenlijk alleen nog maar voor elkaar op fiscaal en financieel gebied: er is een andere bankrekening en een ander BTW nummer. En dat terwijl zo’n wijziging natuurlijk hele makkelijke PR kan opleveren!! Dus hoppetee..! Site en gehele vormgeving moet deze maand af en dan in mei die PR-acties. Hopelijk pluk ik daar dan in q3 en q4 de vruchten van…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 7a-trainen, financieel-plan, huizenverkoop, klimmen, naaien, tuin. Bookmark de permalink .

6 reacties op Wat ik de komende tijd wil doen

  1. Anoniem zegt:

    Ongelofelijk wat jij allemaal doet als single & moeder!

    Like

  2. mariimma zegt:

    Ik denk dat dat wel meevalt. Ik schrijf het alleen op. En ik geloof in het credo dat een schoon huis een teken van verloren tijd is… 🙂

    Like

  3. mariimma zegt:

    En niet iedere dag 4 uur tv kijken…. helpt ook….!

    Like

  4. Spaarmoeder! zegt:

    Ik zet de kleding van de kinderen altijd in pakketten op MP. En vraag een laag bedrag. Voordeel is dat je het a. zo krijt bent en b. weinig gedoe van hebt. Je krijgt misschien niet zoveel geld als wanneer je het per set of los op MP zet, maar het gemak is me dat zeker waard.
    Ik stal de kleding per pakket uit op de bank en maak er een foto van. Ik som de hoeveelheid op met merken erbij. Meestal ben ik binnen twee dagen los van alle pakketten. Aanrader!

    Like

  5. Vroeger zag ik werken in de tuin ook meer als een klus… Tegenwoordig kan ik er echt van genieten om in de aarde te wroeten. Pure ontspanning voor mij en je krijgt er zoveel voor terug. Maar inderdaad veel leuker als het een mooi weertje is. Veel succes met je doelen.

    Like

  6. mariimma zegt:

    Ik vind het eigenlijk ook wel leuk, hoor. Maar mijn tuin is gewoon echt te groot en de tijd te beperkt… Daardoor voelt het meer als oerwoudbestrijding dan lekker ontspannend tuinieren. Helaas….

    Like

Reacties zijn gesloten.