We hebben weer een weekmenu!

Hoewel ik blogposts van anderen met alleen een weekmenu übersaai vind om te lezen (sorry) en ook de gerechten waarvoor men kiest, met persé erg inspirerend zijn (en dat zal andersom ook wel zijn…) heb ik toch besloten om de weekmenu’s maar even te blijven posten op dit blog. 

Gewoon puur omdat ik de stok achter de deur nodig heb.
Toch is dat raar, dat dat zo werkt voor mij. Er is immers niemand die thuis komt checken of ik wel echt echt kook wat ik eerder bedacht heb. En ik kom er vaak ook helemaal niet op terug….
Feit dat het ergens opgeschreven is, is blijkbaar al genoeg. 
Bij deze dus een saaie opsomming, waarbij ik dus inmiddels al heb losgelaten om de dagen erbij in te plannen: ik kies gewoon dagelijks uit de recepten die ik gegoogled heb. 
Ook heb ik inmiddels geleerd dat vijf recepten per week genoeg is. Op die twee “overige dagen” maak ik vaak een snelle, kindvriendelijke pasta waarvan ik weet dat Zonnekind zich vol aan eet. Voor een kind van drie krijgt ze behoorlijk wat onbekende gerechten op haar bordje en hoewel ze me af en toe verbaast over wat ze wèl eet, merk ik af en toe aan haar dat ze zuchtend naar haar bordje loopt, om te zien wat die mama nou weer heeft lopen experimenteren. Ik bedoel maar: schorseneren risotto… tsssk!!!
Toch staat het deze week op het menu. En verder…?
  • Pasta knolselderij met goede oude kaas à la dit recept
  • Schorseneren risotto met taugé en tofu zoals hier
  • Rode kool met appel, aardappelen, gehaktballetjes (oerhollands)
  • Geroerbakte witte kool met rijst en tofu en zelfgemaakte pindadaas
  • Iets met zuurkool, ik moet nog even wat tips teruglezen die ik kreeg over hoe je dit in g*dsnaam lekker klaarmaakt. 

Die rode kool met appel ben ik eigenlijk niet echt fan van. Ik hoop dat ik, door me uit te leven op de gehaktballetjes (lekker pittig maken?) er toch een twist aan kan geven. Want nee, ik heb niet zoveel met de aardappelen-groenten-vlees maaltijden….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in weekmenu. Bookmark de permalink .

7 reacties op We hebben weer een weekmenu!

  1. Daantje zegt:

    Grappig, ik doe het precies om die reden ook. Ik ben me er ook van bewust dat het mega-saai is voor anderen, maar het is inderdaad een goede stok achter de deur.

    Like

  2. Ik maak een lijst in Excel en dat werkt hier wel. Ik ben juist dol op aardappelen groente vlees en eet het lift dat elke dag. Ook hiermee is toch wel wat te doen. Ik ken zelf weinig recepten uit mijn hofd maar kijk wel veel op AH recepten. Daar haalde ik recept vandaan voor zuurkooltaartjes en echt heel lekker boerenkoolpannekoekjes. Rode kool vind ik zo lekker dat ik daar geen recept voor nodig heb. Over saai qua blog, op een of andere manier vind ik het best leuk andermans menus te lezen.

    Like

  3. Anoniem zegt:

    Ondanks dat jullie het saai vinden, werkt het voor mij stimulerend. Als alleenstaande heb ik veel minder zin in eten en koken. Juist door af en toe de weekmenu's te lezen krijg ik weer eens zin in iets. Soms omdat het een goed idee is, soms omdat er iets genoemd wordt wat ik al heel lang niet gezien heb en vergeten ben. Risotto bv 🙂

    Groet,Greet

    Like

  4. Ik merk op mijn blog ook dat de meeste mensen die niet lezen. Toch maak ik ze wel elke week maar plaats ze niet meer steeds.

    Like

  5. Ik vind weekmenu's ook zoooo saai, behalve dat van mezelf… ☺ Kan ik beter onthouden wat we zouden moeten eten, zouden moeten ja…
    Mijn weekmenu wordt best aardig gelezen, misschien ook door de links. Ik vind het ook leuk jouw weekmenu te lezen, zeker daar waar het gaat om recepten die ik niet snel zelf zou bedenken zoals je schorsenerenrisotto met tauge en tofu.
    Misschien vind je mijn rodekoolstamppot met kaas en gekaramelliseerde uien lekker?
    (Zie: http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl/2013/01/zelf-maken-rodekoolstamppot-met-kaas-en.html).
    Eet smakelijk!

    Like

  6. Christina zegt:

    Het zuurkooltaartjes-recept van AH vind ik ook een aanrader, ik maak hem soms in een kleine springvorm in plaats van in muffinvormpjes.

    Like

  7. Pingback: Echt niet dat ik inkak hoor. Toch? | Mariimma

Reacties zijn gesloten.