Over budget

Ik heb het vermoeden deze maand behoorlijk over mijn boodschappenbudget heen gegaan te zijn. Al die heerlijke dingen dir ik kocht toen we laatst in Frankrijk waren hebben er wel ingehakt. Toen ik daarna mijn administratie bijwerkte was de conclusie dat ik nog een kleine honderd euro zou mogen uitgeven om binnen budget te blijven.
En vervolgens kocht ik 12 kilo biologisch kattenvoer. En ging ik nog een keertje naar de super. En nog een keer. Nou dan weet ik genoeg….!

Ook mijn vaatwastabletten zijn op, ondanks dat ik er nu twee keer zo lang mee deed omdat ik ze doormidden knipte.  En nee… ik ben niet zo obsessief dat ik dan maar een week met de hand afwas.

Dan kom ik maar een keertje niet uit…

Uiteindelijk is het budgetteren voor mij een hulpmiddel om op mijn uitgavepatroon te letten. Het zijn géén wetten en zuinig leven is voor mij géén noodzaak… Een keertje 100 euro extra uitgeven mag best. Zo lang het er geen 1000 worden en het niet maandelijks voorkomt is er niets aan de hand!

Dus…. steek ik vandaag nog even mijn kop in het zand om er morgen achter te komen hoe groot de schade is…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld. Bookmark de permalink .

4 reacties op Over budget

  1. Goed dat je er zo mee omgaat. Zeker als het geen noodzaak is, is het geen ramp. Af en toe mag je jezelf ook wel eens verwennen met lekker dingen. Volgende maand weer gewoon wat zuiniger dan, en je kat zal maar blij zijn met haar lekkere biologische kattenvoer 🙂

    Like

  2. Ri zegt:

    Lijkt me heel gezond. Vooral omdat financieel plannen voor jou een keuze is.

    Like

  3. Helemaal gelijk. Zo doe ik het ook hoor. Probeer wel altijd uit te komen, maar het is geen halszaak. De overschrijding is toch nooit gigantisch.

    Like

  4. Yelena Yeli zegt:

    Meestal kom ik goed uit maar deze maand echt niet. Veel dingen waren in de aanbieding (kokosolie is ook in de aanbieding niet echt goedkoop), mijn ouders hadden boodschappen voor me gehaald (in ons stadje geen Jumbo en bepaalde producten wil ik speciaal van hen, wegens veilig/geen gluten), en ik eet sinds een oaar weken paleo en moet nog echt de weg vinden.

    Like

Reacties zijn gesloten.