Achter jezelf aanrennen

Soms heb ik van die weken. Het zijn niet eens de weken die het drukst zijn, met deadlines op het werk of vier verjaardagen.
Het zijn de weken met dagen die onverwachts anders lopen dan ik had verwacht en gewild.
Omdat ik een trein mis en de volgende vertraging heeft bijvoorbeeld. Waardoor ik Zonnekind niet op tijd van de opvang kan ophalen. En de mensen die dat van me kunnen overnemen de telefoon niet opnemen.
Of omdat ik een vriend te eten vraag die duidelijk iemand nodig heeft om zijn hart te luchten. Dat ik dan een half uurtje eerder wil stoppen met werken om die ovenschotel voor te bereiden. Maar dat dan net een belangrijk telefoontje binnenkomt. Waardoor ik te laat in de keuken sta. En de ovenschotel niet in de oven kan schuiven omdat ik toch echt eerst een kind van de opvang moet halen. Zodat het eten pas laat klaar is de mini eigenlijk al te moe is. Waardoor het even niet zo gezellig is.
Dat je een avond ingepland hebt om te werken en je zus belt die haar verhaal kwijt wil en advies vraagt. Wat nog niet zo makkelijk is om te geven. Waardoor het telefoongesprek toch opeens drie uur duurt en het werk is blijven liggen.
Dat je een telefoontje krijgt van de politie. Twee medewerkers betrokken bij een aanrijding. Geen letsel maar de huurauto is afgesleept. En de schrik zit er zo in dat ze een weekje thuis blijven. Wat ik goed begrijp en natuurlijk leef ik mee. De opdrachtgever is echter wat minder begripvol.
Dat één van de trainers die ik begeleid niet lekker in haar vel zit en of ik een tijdlang kan invallen, een avond in de week.
Zo’n week….
Tot mijn verbazing keep ik calm en ben ik alleen bij vlagen even sjaggerijnig. Daar ben ik trots op: zou ik eindelijk niet alleen ouder, maar ook (wat) wijzer worden?

Ik besef me ineens dat mijn leuke leven toch ook echt een kaartenhuis is. Dat wankel blijkt te zijn.

Maar hopelijk blijft het vandaag gewoon alleen maar bij de tegenvaller die regen heet….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, singlemum, werk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Achter jezelf aanrennen

  1. Oei, veel sterkte ermee.

    Like

  2. Beetje relativeren kan geen kwaad, wordt vanzelf beter met de jaren.
    Ik vind het wel wat lang een weekje thuisblijven als je niet (ernstig) gewond bent en alles verder goed afgelopen is.

    Like

  3. mariimma zegt:

    Vind je dat niet een snelle conclusie, gebaseerd op te weinig informatie?

    Like

  4. Joh, hartstikke herkenbaar! Zeker toen ik nog werkte. Gingen al mijn strakke plannen hupsakee weer zo de vuilnisbak in… Ik kan me goed voorstellen dat dat af en toe flink stressen is, zeker daar waar het je dochter betreft. Dat heeft in mijn optiek helemaal niets met relativeren te maken, maar alles met flexibiliteit (daar waar mogelijk zeker waar het tijden van de opvang e.d. aangaat). Volgens mij ben jij hartstikke superflexibel, je regelt het toch maar weer, hoe moeilijk ook! Sterkte met en voor je medewerkers en succes met alles regelen en organiseren. Misschien vanavond lekker frietjes o.i.d. halen om het jezelf makkelijk te maken? ☺

    Like

  5. Blij dat het goed is afgelopen dat ongeluk van je medewerkers. Kunnen ze misschien thuis werken? En ja..soms maak je plannen en merk je dat de realiteit die plannen geheel in de war schopt.
    Vast en zeker wijzer geworden!! 🙂

    Like

  6. Dat zijn van die tegenvallers die er soms bij komen. Lastig ja, maar wel fijn dat je anderen kan helpen ook, door te luisteren.
    Sterkte met alles, hopelijk is het snel weer op de rit.

    Like

  7. mariimma zegt:

    Vandaag een heerlijk dagje vrij! Lekker puzzels maken en veel theetjes drinken.

    Ik ben het met je eens dat het niets met relativeren te maken heeft. 😉
    Soms zit het even tegen en dat is gewoon niet leuk. Klaar…

    Like

  8. Anoniem zegt:

    Alleenstaand moeder zijn is een (leuk) wankel kaartenhuis. Respect voor alles wat je doet. Voor mensen met een partner is het vaak niet te begrijpen dat alles op jouw schouders rust, dat jij elke beslissing alleen moet nemen, elk probleem alleen moet oplossen en soms valt dat zwaar. Geniet van je dagje vrij. Julia

    Like

  9. Anoniem zegt:

    Pfff, zo'n week dus. Ja, die zijn er soms.
    Sterkte…knuffel je lieve dochter en verwen julliezelf met makkelijk maaltje en hopelijk is deze week snel voorbij.

    Groet,Greet

    Like

  10. Je hebt veel mensen geholpen, ofwel door te luisteren ofwel ze hun hersteltijd te gunnen. Belangrijke zaken, alleen zou je soms
    wel een extra potje tijd cq energie dan willen 'openmaken' om toch ook je eigen dingen nog te kunnen doen. Fijn dat je er vrij kalm onder bleef, uiteindelijk levert dat je het meeste op. Dagje vrij wat je had is alweer bijna voorbij, hopelijk ben je wat uitgerust en komen er betere dagen qua 'planning' zonder teveel stoorzenders. Ik ben ook een type wat erg graag mijn eigen gang gaat cq plan trekt, maar zal niet snel nee zeggen- als mensen mij 'nodig' hebben. Succes komende dagen!

    Like

  11. Blegh! Gelukkig is het alweer woensdag geweest en dus bijna donderdag en op donderdag is vrijdag morgen al en op vrijdag begint het weekend 😉
    Blogje van je af tiepen zal ook wel opluchten denk ik?

    Like

  12. Lot zegt:

    Oplossingen vindt je elke keer wel en over het algemeen is het iets waar je je op kan voorbereiden, de volgende keer gebeurt het net iets anders, is ook mijn ervaring.

    Niet verder over teuten en op naar de volgende uitdaging toch?

    Soms vond ik het lastig na zo'n dag alleen thuis te zitten en even lekker kunnen zeuren en het van je af te praten. Blog zal er wel bij helpen dan.

    Like

Wat vind jij daarvan?

