Schorsenerenpasta en andere interessante gerechten

Gisteren at ik voor de allereerste keer in mijn leven schorseneren. Geen gedoe met handschoenen, maar even in het water leggen en schillen onder de kraan. Geen vlekken op mijn handen.
Ik begrijp niet zo goed dat ze naar asperges zouden moeten smaken, ik vond ze aardappelig…
Omdat ik vorige week van medekampeerders nog wat eten cadeau kreeg (blijkbaar zouden ze het anders weggooien en aangezien het niet eens aangebroken was komt dan de ware vrek bij mij naar boven en word ik behoorlijk inhalig) aten we tortellini. Die gevuld was met kaas. Ik vind deze tortellini niet echt superlekker en sowieso veel te zout. Maar ik mengde er wat ongezouten creme fraiche doorheen die de boel neutraliseerde. Schorseneren, tomaatje en postelein erop (dat laatste vooral voor de kleur…) en ja, dat smaakte héérlijk…!
Vandaag maakte ik mijn weekmenu. Zes maaltijden voor zeven dagen: één dag voor een bezoekje aan de frietjeswinkel of een duik in de diepvries…
Kijkt u met me mee?
  • Kaastortellini creme fraiche schorseneren postelein tomaat 
  • Gado gado (mie, ei, zelfgemaakte pindasaus, roergebakken tofu+paksoi+preitje+restje erwtjes, ketjap, ketoembar knoflook) met een beetje rauwe taugé.
  • Schorseneren a la ouderwets, met aardappelen en witte saus en een stukje vlees, koolsalade on the side
  • Ovenschotel met witlof, kip en mostersaus
  • Knolselderij-rösti met roze koolsalade (witte en rode kool) en worstjes
  • Spaghetti met erwtjes en gehakt, rode saus. Met komkommersalade.
Ennuh, anonieme reageerder op mijn verzoekje om mee te denken en me gerechten in te fluisteren… als je je tip herkent en me een mailtje stuurt op mmiirraah@gmail.com dan gaan we het hebben over de zelfgemaakte tegenprestatie…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten, weekmenu. Bookmark de permalink .

2 reacties op Schorsenerenpasta en andere interessante gerechten

  1. Klinkt goed allemaal.
    En grappig: ik maakte vandaag spontaan ook knolselderijrosti: erg lekker!

    Like

  2. Lekker en gevarieerd weekmenu. Eet smakelijk alvast.

    Like

Wat vind jij daarvan?

