De ABN AMRO trekt de portemonnee….

Het is alweer een week of twee geleden dat ik een hilarisch slecht gesprek had met een bankmeneer van de ABNAMRO.

Deze meneer belde me terug naar aanleiding van een aantal vragen die ik per email stelde. Tot mijn grote ergernis lukte het hem om in een gesprek van een half uur géén van mijn vragen te beantwoorden en nog foutieve informatie te geven ook.

Ik ben helaas door schade en schande wijs geworden en belde een dag later doodleuk met een andere bankmeneer, die me binnen vijf minuten op efficiënte wijze alle informatie kon geven die ik nodig had. Zonder fouten en zonder aarzelen.

Het kan dus wèl.

Tot overmaat van ramp bleek dat mijn aanvraag tot een storting in het spaardepot, kwijt was geraakt.

Ik was er inmiddels nog steeds helemaal klaar mee en diende twee klachten in…

Vandaag kreeg ik een reactie… van de bankmeneer die er zo’n puinhoop van maakte in het telefoongesprek zelf…

Geachte mevrouw Mariimma,

Uw klacht met betrekking tot de vertraagde afwikkeling van de storting van een bedrag ad EUR 1.750,-,  zijn wij bereid u te compenseren over het renteverlies.
De rente die wordt vergoed bedraagt 5,10%.
Uitgaande van een afwikkeling per 1 januari 2015 loopt u tot 1 juni (ervan uitgaande dat de storting op deze datum uiterlijk is verwerkt) een bedrag ad EUR  37,19 mis.
Berekening: 5,10% x EUR 1.750,- /12*5mnd = EUR 37,19.

Ten aanzien van uw klacht over verkeerde informatie m.b.t. de opslagen in de diverse kredietklasses deel ik u mede, dat ik deze niet geheel terecht vindt.
Met u had ik afgesproken de juiste opslag nog na te zullen vragen echter had u zelf besloten om met de ABN AMRO Hypotheken Groep hierover te benaderen alvorens ik heb (kunnen) gereageerd.

Hierbij wil ik u een vergoeding aanbieden ad totaal EUR 50,- in de verwachting dat hiermede beide klachten zijn opgelost.
In afwachting van uw reactie.

Ik lach in mijn vuistje. En ja, natuurlijk kon ik het niet laten om meneer nog even fijntjes te laten weten dat de vragen die hij én incorrect én onvolledig beantwoordde in een gesprek van een half uur, een dag later binnen vijf minuten alsnog beantwoord werden.
En ja ook gaf ik hem tips om zich eerst even in te lezen voordat hij iemand belt, bijvoorbeeld over risico-opslag op hypotheekrentes wanneer daar de vraag over gaat….

Hm… het mailtje nog even terug lezend had ik hem misschien ook een taallesje moeten adviseren… En te vertellen wat ik ervan vind dat hij er blijkbaar vanuit gaat dat de bank er nog wel een paar maandjes over doet om de storting in het spaardepot te regelen…. die ik al in januari aanvroeg…

* cynische modus uit *

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld. Bookmark de permalink .

4 reacties op De ABN AMRO trekt de portemonnee….

  1. Anoniem zegt:

    Haha, je zou ze bijna elke week gaan bellen om informatie…en dan achteraf klagen als het niet goed was.
    Levert een mooi potje geld op.
    Maar, klagen loont, dat is wel duidelijk! Hopelijk leren ze er ook wat van(vrees van niet)

    Groet,Greet

    Like

  2. Jolanda zegt:

    Grinnik….. zou hij het uit eigen portemonnee moeten betalen, deze bankmeneer? Ik vond het toch wel een beetje bitter schrijven 😉 En ja, die spelfouten vielen me ook meteen op. Kan natuurlijk zijn dat hij dyslectisch is, maar soms he, zou ik zo graag willen weten wat voor opleiding deze mensen hebben gehad. Niet om ze af te kraken, maar gewoon uit grote nieuwsgierigheid.

    Like

  3. Anoniem zegt:

    Meao

    Like

  4. Korreltje zegt:

    Mijn man was gisteren weer aan de telefoon met zo'n bank. Elk jaar krijgen we een overzicht en elk jaar klopt het niet. Zucht. Ik begrijp er niets van, het is hun werk toch? Als wij het snappen, waarom maakt zo'n instelling dan elk jaar zoveel fouten??

    Like

Reacties zijn gesloten.