De draad weer oppakken: een weekmenu

We hadden een heerlijk lang weekend in Frankrijk met een prima weertje (de foto’s werden op de meest bewolkte dag genomen…) en dito gezelschap. De 7a die ik zo graag wil klimmen zit er nog lang niet in, dus koos ik ervoor om te werken aan voetenwerk en vertrouwen niet te vallen. Veel hoge blokken die ik beklom, dus…

Omdat het maandag zulk mooi weer was, gingen we later op weg naar huis dan de bedoeling, waardoor de aankomst thuis een latertje was en ik er niet meer aan toe kwam om wat-dan-ook op te ruimen. Ook de volgende dag niet: ik gaf voorrang aan werk en vrijwilligerswerk (’s avonds).

Nu is het alweer woensdag, tijd om de draad op te pakken. Met gezond(er) eten bijvoorbeeld: die friet kapsalon die ik gisteren at was daar geen goed voorbeeld van, maar wel lekker….
De administratie moet bijgewerkt en er wachten een boelboel huishoudelijke klusjes op me.

Ik werk nog steeds met weekmenu’s, maar besloot ze niet meer wereldkundig te maken via dit blog. Weekmenu’s zijn zo ongeveer de minst inspirerende verhaaltjes die je kunt schrijven, vind ik persoonlijk. Vaak probeerde ik er nog wat van te maken, door me hardop af te vragen hoe je zuurkool lekker klaarmaakt.

Toch lijkt het bij mij zo te werken dat over bepaalde zaken bloggen, me extra motiveert om hieraan aandacht te schenken. De weekmenu’s zijn er weliswaar nog wel, maar niet meer zo uitbundig, creatief en gezond als een paar weken geleden. Terwijl ik dat nou juist zo leuk vond!!

Komende vrijdag haal ik weer een groentepakket, en deze keer zit er komkommer, paksoi, witte kool, taugé, schorseneren, witlof en winterpostelein in. Bijna allemaal groenten die we alweer een tijdje niet gegeten hebben.

Ik was al bijna aan het googlen naar inspirerende recepten, maar besefte toen meteen dat ik natuurlijk een gewéldige denktank heb hier op het internet. Van een aantal vaste lezeressen (en lezers?) weet ik dat ze zeer culinair begaafd zijn. Ik geef jullie graag de kans om met me mee te denken.. dus….

Wie weet er leuke flexitarische recepten?

Degene die me het winnende recept toefluistert, krijgt van mij een leuk zelfgemaakt kado!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in weekmenu. Bookmark de permalink .

5 reacties op De draad weer oppakken: een weekmenu

  1. Pampas zegt:

    Ovenschotel met kip, witlof en mosterdsaus: http://www.culinette.nl/ovenschotel-witlof-kip-en-mosterdsaus/. Niet zo gezond, wel verschrikkelijk lekker!

    Like

  2. Lot zegt:

    Schorseneren eet ik meestal bij vis die ik afmaak met wat gebakken spekjes en room. Een kaassaus gemaakt van visvocht, room/melk en kuipje smeerkaas.

    Like

  3. Anoniem zegt:

    Witte kool roerbakken met speklapkruiden of zout, peper en kerrie. Wij doen er dan rul gebakken rundergehakt doorheen.

    Succes met de receptkeuze en eet smakelijk.

    WG

    Like

  4. Witte kool ovenschotel. Gehakt rullen (zout peper), uitjes fruiten en aardappelen koken en puree van maken. Witte kool klein snijden en kort koken.
    In ovenschaal laagje gehakt (bestrooien met kerriepoeder), uien, witte kool, aardappelpuree. Bovenop puntjes boter en paneermeel. Half uurtje in de oven. Mmmm heerlijk.

    Like

  5. Anoniem zegt:

    Winterpostelein kun je goed verwerken in de soep of in de salade. Gebruik het in de salade zoals je veldsla gebruikt. Het is alleen een stukje fijner van smaak; vind ik.
    Witte kool klein snijden en stoven in een klontje boter, met wat stemgember in hele fijne stukjes gesneden en stukjes ananas er doorheen. Eventueel het sap van de ananas toevoegen als er te weinig water uit de kool komt. Erbij eventueel een bal gehakt, een speklap of een karbonade. En natuurlijk gekookte aardappelen indien je dit wilt.

    Like

Reacties zijn gesloten.