Voorbereiden van een weekendje weg

We vertrekken vandaag richting Frankrijk, dus…

Ik nam me zoals altijd voor om al wat spullen in te pakken en zoals altijd kwam ik er niet aan toe. Ook kookte ik niet vooruit, maar wel kocht ik een maaltijdsoep bij de biologische super. Prima hoor, met wat baguette erbij…!

Inpakken en uitpakken is iets wat ik al jaren en jaren op het allerlaatste moment doe. Ik ga nogal vaak ad hoc even een paar daagjes weg: als je graag aan rotsen hangt dan boek je immers niet een half jaar vooraf, maar laat je je leiden door de weersvoorspellingen.
Sinds de Sunny Bus in mijn leven is gekomen is mijn vaste inpakstrategie ingrijpend veranderd. Eerst begon ik altijd op de vliering, waar de klimuitrusting en kampeerspullen lagen liggen. Alles wat ik nodig had pleurde ik de trap af, om vervolgens van boven naar beneden en van links naar rechts mijn kledingkast af te gaan. Dan nog even de badkamer en de keuken door en ik was good to go.

Nu is het nog veel simpeler geworden. In principe is Sunny immers gewoon altijd compleet. Twee weken geleden kampeerden we nog op een natuurkampeerterrein en alles wat ik uit de Sunny Bus haalde (en vergeten was om op dat tripje mee te nemen) zette ik op een lijstje. Een vest voor mij, twee onderbroeken voor de mini en een handdoek aanvullen, zo’n soort lijstje is het. En zoals altijd moet er een deel van de inhoud van de koelkast mee, twee waterflessen en voedsel voor de eerste dag.

Woensdag is eigenlijk mijn vrije dag, maar dat was het gisteren niet. Ik moest toch echt even wat mensen aan het werk zetten, dus daarvoor toog ik met Zonnekind naar kantoor. Zij vindt het daar fantastisch omdat ze er, als mama met de mensen aan het praten is, op de computer naar toffe filmpjes mag kijken.

Meestal werk ik ’s avonds een paar uurtjes (en schrijf ik blogjes…). Maar als we weg gaan gun ik mezelf dat lekkere boek met warme choco of een wijntje, of gezellig kletsen met anderen en naar een kampvuurtje staren.Als er dus een paar avonden achter elkaar wegvallen werk ik vooruit. Echt belangrijke dingen zet ik natuurlijk even lokaal op mijn laptop en ja natuurlijk check ik toch even dagelijks mijn email… als ik ergens wifi kan vinden. Tja… eigen bedrijf, he? (en een leuk bedrijf ook nog…!)

Vandaag werk ik alleen ’s morgens. Wederom zet ik een paar (andere) mensen aan (ander) werk, rond nog wat dingetjes af, doe nog wat telefoontjes. Ik hoop dat ik aan het begin van de middag (maar dat wordt raar genoeg altijd toch weer wat later…) naar huis kan. Kan ik mooi even een half uurtje de bus inpakken. Er kan weer water in de watertank, want zo hard zal het wel niet meer vriezen…

Ik hoop om een uur of drie Zonnekind op te kunnen halen. En dan… begint het avontuur!

Gisteren deed ik eigenlijk het leukste deel van de voorbereiding van het weekendje weg: ondanks dat ik de route naar F0ntainebleau wel kan dromen, plande ik onze reis ernaar toe. In tegenstelling tot hoe ik zo vaak naar het magische klimbos scheurde reed, gaan we het nu anders doen. We maken er een miniroadtrip van.

Ik vond een leuke stad: Senlis.

Senlis is iets meer dan vier uur rijden, netto. Ik ben er nog nooit geweest terwijl het heel mooi is, zo te zien… en had ik niet bedacht dat ik deze maand nog een stad zou bezoeken….?
Dus ja daar rijden we naartoe, we overnachten op de parkeerplaats van een abdij in de buurt en wie weet kunnen we die de volgende ochtend bezichtigen.

Misschien gaan we vervolgens niet meer terug de snelweg op maar rijden we over N-wegen verder en laat ik me verrassen door wat er tijdens de laatste 2-3 uurtjes rijden op ons pad komt… maar… misschien heb ik dan toch te veel haast en nemen we alsnog de snelwegroute. Hoe dan ook: dankzij Sunny en Zonnekind begint de lol nu al zodra we onderweg zijn!

Gaat helemaal goed komen!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in leukedingendoen, roadtrip, SunnyBus. Bookmark de permalink .

9 reacties op Voorbereiden van een weekendje weg

  1. Min of Meer zegt:

    Klinkt heerlijk en het weer wordt fantastisch. Geniet!

    Like

  2. Ri zegt:

    Wat een fantastisch vooruitzicht. Op deze manier zou ik zelfs gaan kamperen.

    Like

  3. Fijn weekend samen!

    Like

  4. Kreupelgeld zegt:

    Ga dan ook langs Chantilly. Chateau en koninklijke paardenstallen op ca. 10 km van Senlis.

    Like

  5. mariimma zegt:

    Klinkt goed!

    Like

  6. Ok, als we ons ermee mogen bemoeien: Pierrefonds met bijbehorend kasteel liggen ook rond die hoogte aan de A1… Héél mooi 🙂

    Like

  7. mariimma zegt:

    Dat mag, graag zelfs want over een paar weekjes ga ik wéér!

    Like

  8. Veel plezier gewenst! Die bus klinkt echt ideaal.

    Huisvlijt

    Like

  9. Gaaf, geniet en kom veilig en gezond weer terug.

    Like

Reacties zijn gesloten.