Lang weekendje Frankrijk komt eraan!

Ik heb het druk. Druk met allerlei werkzaamheden afronden en voorbereiden in de aanwezigheid van mijn Zonnekind, die vandaag niet naar de opvang gaat. Ze gaat straks mee naar kantoor omdat ik echt vandaag medewerkers moet instrueren, die voor me aan de slag gaan de komende dagen. En hoe gezellig dan ook, ze is toch wel een wat complicerende factor op deze dag…

En ja. We moeten alwéér boodschappen doen, het is alweer een weekje geleden immers. Ik ga vooruit koken, eigenlijk wil ik nog even cupcakes bakken en ook alvast wat extra spulletjes inpakken.
Want nu het zulk mooi weer lijkt te blijven / worden, ook in Frankrijk, gaan we daar maar eens een lang weekendje naar toe. En we vertrekken morgen al!

We gaan niet zo heel ver, net iets onder Parijs. Maar dat is nou ook weer niet zo heel dichtbij want tja, de Sunny Bus gaat niet zo heel hard en zeker Zonnekind houdt niet zo van hele lange stukken achter elkaar rijden. En gelijk heeft ze. We nemen dus de tijd voor de reis en maken er ook onderweg al een feestje van. Netto is het iets meer dan zes uur rijden, dus als we morgen in de loop van de middag vertrekken kan Zonnekind een deel van de reis wakker en een deel slapend doorbrengen. Met onderweg ergens een maaltijdje opwarmen in het keuken, liefst op een plekje met mooi uitzicht…

Fijn toch zo’n campertje: de app laat me altijd wel een plekje zien binnen tien kilometer van waar ik ben, om te stoppen en eventueel de nacht door te brengen, mocht ik moe worden. Dan halen we op vrijdagochtend ergens een paar croissantjes en rijden dan de laatste kilometers door naar het bos. In de ochtenden is het immers toch te koud om lang in het bos te zijn….

We gaan er lekker klimmen: ik heb afgesproken met wat kennissen en verder laat ik me graag verrassen door mensen die we daar altijd tegenkomen. Zo hoorde ik dat een oude vriend ook plannen heeft en ik hoop echt om hem daar tegen te komen, zodat we eens goed kunnen bijpraten. Volgens mij heeft hij mijn meisje nog nooit gezien, dus dat wordt de hoogste tijd!!

Het klimwereldje is klein, zeker als het gaat om de mensen die in Maart aan de rotsen willen hangen. Dat is immers wat minder comfortabel dan midzomer…
Ik houd daarvan, niet persé van het toch soms wat chilly weer (vooral in de ochtenden) maar dat je in deze tijd van het jaar eigenlijk alleen de liefhebbers tegen komt. En of je die nu al ooit eerder gezien hebt of niet, of ze jouw taal spreken of niet, eigenlijk doet dat er niet zo toe. Je deelt immers iets met elkaar: de soort van lichte gekte om bij nachtvorst te kamperen en overdag de hele dag aan een stuk steen te willen hangen… om erop te klimmen en er dan weer af te gaan, op zoek naar een andere steen. Of de andere kant van dezelfde steen… En als jij dat dan al gedaan hebt kun je die ander mooi wat tips geven. Om vervolgens een kopje warme thee uit te delen. Geen animatieteam nodig dus.

Ja mensen, zulke werelden bestaan…!

De meeste campings zijn nog dicht, zag ik. Dat betekent dat alle klimmers op dezelfde camping zullen staan, wat toevallige ontmoetingen nog wat gemakkelijker maakt. Ik zie dat helemaal zitten!!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in klimmen, leukedingendoen, roadtrip, SunnyBus. Bookmark de permalink .

5 reacties op Lang weekendje Frankrijk komt eraan!

  1. klinkt helemaal als mijn soort vakantie, minus het hangen aan die steen dan :p
    veel plezier Zonnemama&kind!

    Like

  2. Marije O zegt:

    Veel plezier!

    Like

  3. Leuk hoor, klinkt goed allemaal!
    Heel veel plezier samen!

    Like

  4. Korreltje zegt:

    Veel plezier!

    Like

  5. Veel plezier! Het klinkt erg gezellig en actief.
    En camperen is heerlijk!

    Like

Reacties zijn gesloten.