In het tweede weekend van maart 2015…

Dit weekend….

  • was het opeens zomaar voorjaar
  • werd ik weer iedere ochtend samen met Zonnekind wakker om nog een half uurtje te stoeien, kletsen, knuffelen, kriebelen en liedjes te zingen in bed
  • nam ik de tijd om uitgebreid puzzels te maken en te tekenen en kleuren met Zonnekind
  • deed ik twee wasjes en droogde die buiten
  • gingen we samen naar de bieb voor nieuwe puzzels en boeken
  • begon ik te lezen in het boek “De Vijf Geheimen Die Je Moet Kennen Voor Je Sterft” van John Izzo, van dezelfde auteur als een boek waar De Zinkende Surfer onlangs over schreef
  • maakte ik dit vest af, trok het Zonnekind aan en zij deed het niet meer uit
  • kwam het buurmeisje spelen met kinetisch zand
  • dronk ik koffie en kletste ik bij, bij de buren
  • ging ik voor alweer de tweede keer al harkend, vegend en snoeiend door mijn tuin en propte mijn GFT-bak wederom vol, ik ging er zelfs in staan en stampen om er meer in kwijt te kunnen
  • ging ik aan de slag met een ander opruimdoel: ik plaatste twee planken in mijn halfleeg geruimde kast, sorteerde mijn wolvoorraad op kleur en ruimde die op en ook werden alle half afgemaakte projecten beoordeeld en gesorteerd op “uithalen”, “weggooien”, “afmaken” en “weggeven”
  • ruimde ik zelfs beneden nog een rommel-la op
  • maakte ik bietenfrieten, die kansloos mislukten maar toch at ik ze op, Zonnekind niet
  • lunchten we in de tuin en brachten daar een hele middag door
  • ging ik een avondje vroeg naar bed om aldaar een spannend boek te lezen
  • haakte ik verder aan een omslagdoek die inmiddels bijna af is
  • gingen we zoals zo vaak een ochtend klimmen en bijkletsen met vrienden en bekenden
  • zocht ik twee spannende tweedehands boeken uit mijn kast, pakte die samen met Zonnekind in en deed er een zelfgemaakte envelop bij met 5 euro, voor de jarige neef
  • bezochten we deze neef en gingen we met de hele familie even naar het bos
  • schreef ik één blog (ik bereidde er eerder wel een aantal voor) en surfde ik iedere dag maximaal een kwartier over het net, ’s avonds, als Zonnekind in bed lag
  • keek ik weinig tv
  • werkte ik niet
  • hield ik me niet bezig met geld, budget, sparen en aflossen
Mijn weekend bestaat altijd uit drie dagen. En dat is een heel goed idee geweest, om de week zo in te delen.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, leukedingendoen, opruimen, tuin, Zonnekind. Bookmark de permalink .

5 reacties op In het tweede weekend van maart 2015…

  1. Oh, wat een leuk vestje heb je gemaakt. Staat haar erg goed. En zo te lezen heb je een heerlijk weekend gehad.

    Like

  2. Lekker hoor, zo'n weekend!
    En dat vest is echt mooi met al die kleuren.

    Like

  3. Klinkt als een super weekend. Het weer was echt een kadootje, hier ook veel buiten geweest.

    Like

  4. Mammalien zegt:

    Had ik jouw mailadres nou al wel eens gezien? Ik wil je wat vertellen 🙂

    Like

Wat vind jij daarvan?

