Terugkijken: opruimen in februari en verder kijken naar maart.

Dat ging best, dat opruimen de afgelopen maand. Nu ging ik ook niet zo voortvarend aan de slag dat ik me voornam om iedere dag een kast op te ruimen. Dat had ik namelijk nog geen twee dagen volgehouden…

Maar toch… alle kleren zijn allemaal netjes uitgezocht. De administratie is in klappers geordend, met tabbladen en al. Ik ging zelfs al een keer voortvarend door de tuin heen, terwijl dat niet eens “in de planning stond”!

Het enige wat ik nog niet gedaan heb, is kleding op Marktp1aats zetten en aan een goed doel geven. En dan de echt onbruikbare zooi in de kledingcontainer bij de supermarkt. Die zes grote zakken met kleren staan dus alweer twee weken stof te vangen in mijn slaapkamer… schiet lekker op…!

Maart komt eraan en nu ik lege kastruimte gecreëerd heb in mijn grote kledingkast, wordt het tijd om deze eens lekker vol te proppen met allerlei spullen die nu overal rondslingeren. En ook is het een goed idee om eens voorzichtigjes de zolder aan te gaan pakken.
De zolder is dé place-to-be om zooi tegen te komen die weg mag, maar niet álles… Minimalistisch leven hoeft voor mij niet; ik wil gewoon es flink opruimen…!
Dus ja: ik heb een paar extra planken gekocht om van een hang-gedeelte een leg-gedeelte te maken.

Mijn opruimdoelen voor deze maand zijn dus:

  1. Kleding alsnog uitzoeken, op marktp1aats, naar goede doelen of in de kledingcontainer.
  2. Handwerkspullen logischer opbergen dan dat nu het geval is (overal een beetje). 
  3. Een middagje de zolder op om een eerste selectie te maken van alles wat gewoon richting milieustraat kan.
  4. De milieustraat bezoeken met spullen die op zich op zolder en in de kelder verzameld hebben.
  5. Een keer door mijn boeken gaan: een aantal boeken weggeven, te koop zetten of wegbrengen naar een kringloop of zo. 
  6. Een drietal notoire rommellades aanpakken die als vanzelf dreigen dicht te slibben.
  7. Twee keer de tuin dusdanig opruimen dat de GFT bak helemaal vol is (en ja ik heb zo’n groot exemplaar…).
Nou. Dat is wel weer genoeg opgeruim. Het moet wel leuk blijven, toch? 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in opruimen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Terugkijken: opruimen in februari en verder kijken naar maart.

  1. Poeh nou, dat is heel wat zeg!
    Succes!

    Like

  2. Flink werk, maar als ik lees wat je allemaal al gedaan hebt…
    Dan gaat het je vast lukken.

    Klinkt heerlijk die opgeruimde kasten en ordners!

    Like

  3. Goed bezig! Ik ben ook aangestoken door het opruim virus en ga aanstaande maandag ook aan de slag.

    Like

  4. Anoniem zegt:

    Wat kleding betreft, ik doe kleding die weg mag in grote boodschappentassen. Past minder in dan in een vuilniszak,dat wel, maar ik zet elke keer 1 tas in de gang en als ik dan boodschappen doe neem ik die mee en leeg ik de tas bij de kledingcontainer. Zo komt de kleding sneller de deur uit en blijft het niet in zakken staan.

    Je hebt veel plannen, dapper hoor. Hoop dat je mooi weer hebt tijdens je tuindagen.

    Groet,Greet

    Like

  5. Zo je hebt lekker veel kunnen doen. Ik merk zelf dat met dit weer de drang om kasten uit te mesten groter wordt.

    Like

Reacties zijn gesloten.