Mijn oude trouwe wasdroger

Sinds jaren en jaren heb ik een wasdroger in gebruik. Eentje die geen energie kost. 
Toen ik moeder werd, stonden mijn ouders erop dat ik een nieuwe zou kopen. Maar nee ik wilde geen nieuwe. Deze voldeed prima. Ik kan me niet eens herinneren hoe ik eraan kom, laat staan dat ik weet hoeveel hij gekost heeft.
Ook nog nooit een reparatie aan gehad, behalve dan wat gefrommel van mij, zo nu en dan….
Hij gebruikt geen stroom en geen water. Of nee dat doen die andere wasdrogers waarschijnlijk ook niet, ik heb er geen verstand van….
De laatste tijd kon ik niet echt op de wasdroger rekenen, dus week ik uit naar een droogrek op mijn overloop, die daar een heerlijke sta-in-de-weg was…
Toen het onlangs zulk mooi weer was, moest ik eraan denken: zal ik mijn échte wasdroger weer eens in gebruik nemen…? En gisteren… was het zo ver. 
Hopla: daar hing mijn was weer, aan mijn oude trouwe wasdroger…!
Voor de mensen die het zich afvragen: nee wij dragen niet alleen roze kleding. Dit is een rozerood wasje met wat toegevoegde spijkerkleding. Volgende week is groenblauw aan de beurt….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in huishouden. Bookmark de permalink .

18 reacties op Mijn oude trouwe wasdroger

  1. Mariah C zegt:

    Dat is nog eens een energiezuinige droger, ook meteen de lekkerste, vooral voor beddengoed!

    Like

  2. Hee, jij hebt dezelfde als ik! Ben er ook nog steeds tevreden mee.

    Like

  3. Haha ik dacht precies dat: he? Alleen maar roze kleren?!?

    Like

  4. Ik heb em vorige week ook weer gebruikt!

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    dat zou ik ook denken!! 🙂

    Like

  6. Anoniem zegt:

    Ik gebruik 'm al jaren! In dit huis wel alleen binnen, want teveel vogels die de schone was onder poepen. Maar ik heb dan ook een hele mooie spiltrap, die hiervoor gemaakt lijkt! Zelfs het beddengoed kan heerlijk in het trappengat drogen. En dat de was dan in de huiskamer hangt… het heeft wel wat en hoort bij ons. Wel zijn de aantal wassen geslonken, toen oudste de deur uit ging en we, naast de gewone was ook geen extra sportwassen meer hadden. Hiervoor woonde ik héél klein en vochtig, met alleen een gaskachel, maar wel mooie draden aan het balkon voor de was. Maar ook daar lukte het altijd. Nooit een droger gehad.

    Like

  7. Mammalien zegt:

    Hé, dat is een heel bijzonder idee, zo'n droger! 🙂 Ben nu wel benieuwd naar dat gefrommel van jou om 'm weer werkend te krijgen 🙂

    Ik ben vast heel slecht bezig, maar vind de was altijd zo lekker zacht als ie uit de wasdroger komt. En ook vaal wel wat kleiner ja, dat is weer een nadeel…

    Like

  8. mm-iirraah zegt:

    Soms gaat zo'n blauw ophangding los en moet ik het weer in het oog van het witte aanhangding frommelen. That's all! 🙂

    Ik heb geen idee hoe zacht de was wordt uit de wasdroger en nee, dat hoef ik niet te weten. Ik vind het wel heerlijk ruiken als hij buiten heeft gehangen: veel lekkerder resultaat dan van mijn andere binnenwasdroger.

    Like

  9. Jen zegt:

    Ik heb zelfs een luxe molendroger 😉

    groetjes Jen

    Like

  10. Mammalien zegt:

    In eerste instantie dacht ik dat je droger == de zon. Niet het rek. Vandaar dat ik me afvroeg hóe je 'm repareerde… 🙂

    Like

  11. mm-iirraah zegt:

    HAHAHAA nee daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden, voor een wegblijvende zon…

    Overigens droogt mijn was harder van de wind dan van de zon, denk ik… Van rotsen weet ik dat zeker: die hebben wind nodig om te drogen, niet persé zon, hoewel een combi het beste is. Maar ik dwaal af…

    Like

  12. izerina zegt:

    Ik heb het geluk van wasrekken onder een overkapping.

    Like

  13. deboor zegt:

    Hier ook zo'n droger, en een handige afwasmachine de handen. geen magnetron en onnodige waterkoker allemaal overbodig in mijn ogen.

    Like

  14. Niets fijner dan buiten gedroogde was. Meestal neem ik de moeite niet om de was buiten te hangen. Dat gesleep en gesjouw met was en rekken. Wasmachine staat op zolder, tuin is beneden 🙂

    Like

  15. Haha inderdaad lekker energiezuinig! Ik heb een droger op stroom en gebruik hem voor het beddengoed en de handdoeken. Het wasrek gebruik ik voor kleding en de rest.

    Like

  16. Wij drogen ook aan een wasrek en echt niets kan op tegen de geur van buitengedroogde was..
    Zelfs superzachte was niet.

    Like

  17. Daantje zegt:

    Ziet er gezellig uit zo 🙂 Had ik hier vandaag niet hoeven proberen. Als het een half uurtje droog is geweest, is het veel…

    Like

  18. Koen zegt:

    Let wel goed op Miriimma met je was binnen drogen. er komt namelijk een grote hoeveelheid water in de lucht waar de natte was staat. Dit kan problemen zoals vochtplekken en huisstofmijt vergroten. Het beste is daarom om een raampje open te zetten in de ruimte waar de was staat te drogen.

    Like

Reacties zijn gesloten.