De beste boodschappenlijstjes

“Schat, de eieren zijn op, kun jij ze zometeen even meenemen als je onderweg naar huis bent?”
“Lieverd, onverwachts bezoek, ik ren even naar de bakker… let jij even op de mini en ruim je dan ook even de zooi op?”
Tja… dat zou ik ook weleens willen zeggen… effe snel door de super rennen….
Maar als je de opvoeding alleen doet is dat zeker geen vanzelfsprekendheid.. Zonnekind gaat altijd met me mee.
Wij doen dus samen boodschappen. En dat duurt lang want in haar tempo. Dus maak ik van dit nadeel maar een voordeel en zie ik het als een gezellig terugkerend uitje. We maken samen een lijstje en zoeken vervolgens samen naar alles wat erop staat. En ja, ze mag even in het speelhoekje van de winkel en ja, ook in de auto zonder dat mama er een muntje in gooit. Ja, ze krijgt een blokje kaas bij de kaasafdeling en als die er niet is, vraag ik erom. Liever een vervelende brutale mama gevonden worden dan een zeurend kind. Moeten ze het maar gewoon nooit neerzetten: “af en toe” snapt mijn peuter niet….
Uiteindelijk vind ik het gewoon heel gezellig om samen boodschappen te doen. En zeg nou zelf, dit zijn toch schitterende lijstjes??!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in breien, opvoeddingen, singlemum. Bookmark de permalink .

15 reacties op De beste boodschappenlijstjes

  1. Een erg leuk lijstje. Ze kan goed tekenen!

    Huisvlijt

    Like

  2. Min of Meer zegt:

    Wat slim van je met die boodschappenlijst! En je hebt gelijk dat je het als een uitje ziet. Effe snel komt ook niet in peutervocabulaire vol, dus dan maar uitgebreid en gezellig 😉

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    haha de tekeningen zijn van mij (ik heb geen talent). Zij kleurde in.

    Like

  4. Anoniem zegt:

    Wat een leuke manier van omdenken. In plaats van een stress klus heb jij het boodschappen doen omgezet in leuke tijd met z'n tweetjes. En die boodschappenlijst is gewoon leuk. En onderstussen leert je dochter ook een heleboel: aan de hand van een plaatje een product herkennen. Waar zoek je iets in de supermarkt. En jij denkt dat je dochter niet weet wat af en toe is, dat kan nog best meevallen. Want vandaag koop je melk en brood, maar morgen koop je appels en kaas. Dat is ook niet hetzelfde, Dus vandaag is er wel een blokje kaas om te proeven en morgen niet. Misschien is jullie supermarkt uitje onbedoeld leerzamer dan je denkt 🙂 JBR

    Like

  5. johanna zegt:

    Helemaal met jou eens.
    Een kind mag ook weleens niet haar/zijn zin krijgen, krijg je niks van.

    Like

  6. mm-iirraah zegt:

    Bedankt voor de leuke reactie!
    De laatste tijd is ze overigens erg bezig met letters herkennen. Voor mij is dat eigenlijk een jaar of twee te vroeg, maar dit soort nieuwsgierigheid houd je toch niet tegen. Dus ook het idee van taal en schrijven, letters en woorden, krijgt ze mee als we samen een lijstje maken. Onder andere de “m van mama” herkent ze bijvoorbeeld en ze wordt helemaal enthousiast als ik die gebruik om het woord “mandarijn” mee te schrijven.

    Superleuk!

    Like

  7. waaahhhh!!!! die boodschappenlijstjes!! *na-aap onderweg* 😀

    Like

  8. wat een lieve boodschappenlijstjes!! Jouw dochter heeft geluk met zo'n positieve moeder!

    Like

  9. Lot zegt:

    Wat een leuk creatief idee getekende lijstjes, dat is voor anderen vast een heel leuke oplossing.

    Like

  10. Leuk, creatief en leerzaam wat wil je nog meer. Fijne dag samen, groetjes, Thea

    Like

  11. Wat een leuk lijstje zo. Voor mij is boodschappen doen op vrijdagmorgen ook altijd een uitje. Maar nu zonder kids, want die zitten op school.

    Like

  12. Anoniem zegt:

    Let wel ik ben geen pedagoog of iets anders deskundigs op leergebied, maar ik ben er echt van overtuigd dat veel praten met je kind enorm stimulerend werkt. Vanaf dat ze babies waren hebben wij onze kinderen voorgelezen en heel veel met ze gepraat. Een paar simpele voorbeelden: Al lopend door het huis de dingen benoemen die we tegenkomen. 's Avonds bij het naar bed gaan 'Ik doe de gordijnen dicht en nu doe ik het licht uit. Oh, help jij mee met het opruimen van de knuffels. Niet zo zeer omdat ik ze zo bewust iets wilde leren, maar meer omdat ik zelf zo'n ontzettende hekel heb aan praten in een baby/kindertaaltje. Ik was overigens best trots toen we complimenten kregen over hun woordenschat. Dat dan weer wel. Maar iedere ouder moet kijken wat bij haar of hem en het kind past. JBR

    Like

  13. mm-iirraah zegt:

    Doen!!!! En foto he? 🙂

    Like

  14. Wat leuk zeg, zoals jullie dit samen doen! En de lijstjes zien er ook erg leuk uit, dat zal Zonnekind vast aanspreken.

    Like

  15. Helemaal leuk, die getekende lijstjes!

    Like

Reacties zijn gesloten.