De zon de zon oh yeah de zon!

Afgelopen vrijdag beleefden wij de eerste buitendag in een lentezonnetje. Deze dag begon met gewoon binnen zijn, overigens: ’s morgens is het nog best koud en ligt er nog een laagje rijp op het platte dak: dan weet ik genoeg…

Maar die zon, die zon… die heeft al best wat kracht!

Ik dacht dat het alleen vrijdag echt mooi zou zijn, maar niets was minder waar! We lunchten drie dagen achter elkaar lekker aan de grote tafel in de tuin. Ik las een boekje terwijl er om mij heen puzzels gemaakt werden en kastelen gebouwd. En ja, de zandbak is ook weer in gebruik!

Ons kleuterpoesje Otje ging voor het eerst in haar korte leven lekker naar buiten en genoot met volle teugen. ’s Avonds was het dus weer rustig in huis: ons viervoetertje lag bij te slapen in plaats van dat ze haar te veel aan energie botvierde op Dikke Poes die daar he-le-máál niet op zat te wachten…

Zo gingen wij het weekend door. Er werd nog wat geklommen. Het wasje werd toch maar binnen opgehangen, omdat de lage zon niet lang genoeg de tijd heeft om de omgeving van het wasrek te verwarmen.

Geen carnaval. Geen gedoe. Een goede vriend op bezoek en twee dagen later een vriendin.

Een heerlijk rustig weekendje. In de zon. Op dit soort dagen is het niet zo moeilijk om me aan mijn voornemen te houden om op alle vrije dagen lekker naar buiten te gaan!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, genieten, leukedingendoen, poes, tuin. Bookmark de permalink .

3 reacties op De zon de zon oh yeah de zon!

  1. Mammalien zegt:

    Heerlijk he! Ik heb ze nu ook gezien hoor, die zon en de lekkere temperaturen.

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Gelukkig…. ! 🙂

    Like

  3. Vandaag was het hier ook zo fijn! Lekker buiten gelummeld, de kleintjes in en om de zandbak en ik op mn knieen op het terras onkruid verwijderen. Veel buiten geniet plezier toegewenst voor je vrije uren/dagen!

    Like

Reacties zijn gesloten.