De kledingkast opruimen

Daar gingen we weer: een voorjaarsochtendopruimrondje…

Deze keer was mijn kledingkast aan de beurt. Vroeger was deze groot genoeg voor twee. Maar toen twee één werd, pikte ik de hele kast in. Met kleding, maar ook met een hoop rommel die ik eigenlijk nooit gebruik. Matras overtrekken die helemaal niet passen, bijvoorbeeld. En wel tig dekbedovertrekken. Kijk maar eens bovenin….


Ik had al ergens een zak met kleding die ik niet meer draag staan. Maar daar kwamen er nog wel een paar bij… Gevuld met niet alleen kleding, maar ook een aantal van die lakenachtigen. Tassen, schoenen. En de nodige kleding van Zonnekind, die allang geen maat 86 meer heeft. En ook niet maat 92. En maat 98 wordt ook alweer krapjes… Weg ermee dus… Of in ieder geval even in de zakken totdat ik voldoende tijd en zin vind om het op mark.tplaats te gooien…

Ja die kast is nu een stuk leger….

Het plan is nu, om nog een paar planken bij te kopen bij de bekende blauwgele winkel die we allemaal kennen. De kast zal niet dan meer alleen gebruikt worden voor kleding maar ook voor allerlei spullen die nu geen echte plek hebben.
Ook moet ik nog even een doos of mand in gebruik nemen voor alle sjaaltjes die nu nog zo’n beetje in de kast gepleurd zijn (goed te zien op de linkerfoto: onderaan de tassen en daarboven een kilo sjaals en sjaaltjes). Dan is het wel weer prima…

Op naar de volgende opruimklus!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in opruimen. Bookmark de permalink .

8 reacties op De kledingkast opruimen

  1. Dankbaar werk, een kledingkast opruimen,
    Vraagje: op de laatste foto heb je een rekje waar je kleding over hebt hangen. Hang je daar de gedragen kleding op, zeg maar de kleding die je een keer aangehad hebt, nog niet vies is en dus later in de week nog een keer aan kan?
    Zo ja, lijkt mij ook handig.
    Bij mij gaat die kleding nog ondankbaar over een stoel.

    Like

  2. Samantha zegt:

    wow wat een verandering!

    Goed bezig. Ik heb vorige week 1 kledingkast onder handen genomen. Dit weekend heb ik gebakken op verzoek van dochter. volgende week Ga ik de keuken uit mesten.

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    Hi Anita. Nee bij mij gaat die kleding ook over een stoel. Aan het rekje waar je op doelt hangen mijn rokken en broeken.

    Like

  4. Akelein zegt:

    Wow! Lege planken! Goed hoor!

    Like

  5. Een schoenendoos werkt bij mij prima om de sjaaltjes in het gareel te houden. Heeft ook niets waar sjaaltjes achter kunnen haken (riet enzo wel)

    Like

  6. Goede tip. Zoals je op de foto ziet heb ik gewoon dozen. Bovenop de kast. Ik was ze alleen even vergeten…

    Like

  7. Oké.
    Je hebt me in ieder geval wel op een idee gebracht 😉

    Like

  8. Bij de blauw gele winkel heb ik een speciale hanger gekocht met allemaal omhaakte gaten. Stuk of 16 ofzo. Daaraan hangen mijn shawls.

    Like

Reacties zijn gesloten.