Zorgen voor jezelf…

Ik ben daar niet zo goed in: zorgen voor mezelf.

Wat zorgen voor mezelf betreft, is het maar goed dat ik niet (meer) alleen woon. Voor een ander, Zonnekind bijvoorbeeld, wil ik best even een gezonde maaltijd koken of onder het bed stofzuigen en de was niet gewoon altijd aan de waslijn laten hangen, maar even opvouwen en wegleggen in de kast.

Nog steeds ben ik een slechte ontbijter. Inmiddels bestaat mijn ontbijt uit koffie en fruit, jarenlang was het gewoon niks of alleen koffie. Er is zelfs een tijd geweest dat het eerste dat ik op een dag at, een zak chips was. In je studententijd maak je er echt een zootje van. Ik wel, tenminste…

Zo langzamerhand gaat het steeds beter met zorgen voor mezelf. Dat fruit in de ochtend is natuurlijk al een wereld van verschil. En als mijn meisje thuis is, doe ik gezellig met haar mee op de andere fruitmomentjes en ja dan eet ik ook gewoon een bammetje tussen de middag.

Toch is er ook achteruitgang: sinds ik geen vast team van personeel meer heb, komt het op werkdagen regelmatig voor dat ik gewoonweg vergeet te lunchen en te drinken. Dat heeft alles te maken met hoe ik mijn werkdag indeel: eerst een uurtje of twee simpele klusjes. Vervolgens een pittig denk-klus waar veel concentratie voor nodig is. En voordat ik het besef is het dan opeens vier uur.

Oeps…

Snel even water koken en een paar rijstwafels smeren want tja over een uurtje moet ik alweer koken, vergeten dat het water allang gekookt heeft, water nog een keertje koken, weer vergeten, bordje met een half opgegeten rijstwafel terugvinden…

Zo gaat dat dus. Ik zeg: gelukkig werk ik niet meer fulltime…

Vandaag zette ik een paar reminders aan. En ja: ik dronk tot nu toe al twee grote koppen thee, de derde staat naast mijn computer op me te wachten. Met twee heerlijke boterhammen met avocado, ei en een beetje ui.

Het is nog niet eens twee uur. Ik reken het goed!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, eten. Bookmark de permalink .

9 reacties op Zorgen voor jezelf…

  1. Anoniem zegt:

    Als ik geen redelijk strak stramien aan hou, komt er bij mij ook weinig van terecht. Maar door de verplichting zorgt nu mijn lichaam zelf voor een hongergevoel rond 12-en. Ik eet bijna altijd een kom soep (lees: dikke zelfgemaakte gepureerde groentesoep) en drie volkoren boterhammen. Op de dagen dat ik vast, maar 1 boterham (5:2 dieet, doe ik al anderhalf jaar en ik voel me goed!) In de avond kook ik voor man en kind en eet dus zelf ook gezond. Ik kom dus altijd aan mijn ongeveer 300 ons groente en fruit is gewoon echt lekker! (moet je wel weer even de tijd voor nemen om te schillen of te pakken)

    Like

  2. Anoniem zegt:

    Owja, dat eten en drinken.
    Ik zet smorgens een grote literthermoskan thee. Die moet op…en omdat die op bureau staat komt die ook op. Soms laat ik het in mijn kop koud worden,maar drink ik het wel op. Lunch is vaker een bak druiven of tomaten of wortels dan brood. En er staat een pot noten binnen handbereik.
    Weet je, ik moet eten gewoon zien, echt zien, om er aan herinnerd te worden.

    Like

  3. Lot zegt:

    Dat heb ik nou nooit dat ik vergeet te eten, kijker altijd naar uit een volgende maaltijd, vandaag dat ik ook nooit echt slank zal worden.

    Ik doe ook het 5.2 dieet en dat bevalt ook prima met veel groene thee tussendoor.

    Like

  4. Anoniem zegt:

    Ik wilde dat ik n's een maaltijd vergat. Denk bij t ontbijt al aan mijn heerlijke lunch en dan weer aan het avondeten.
    Ach ik heb altijd trek☺. Kan eten ook niet vergeten. Zo zie je maar iedereen is anders.

    Like

  5. Heel herkenbaar! Sommige dagen geef ik niet echt het goede voorbeeld

    Like

  6. Ik probeer er wel op te letten. Want niemand heeft er wat aan als je onderuit gaat door slechte zelfzorg.

    Huisvlijt

    Like

  7. sillie zegt:

    Ik zet in ieder geval altijd een grote pot thee, voor mijzelf.
    Ik zou meer moeten slapen( vroeger in bed gaan dus).

    Like

  8. mm-iirraah zegt:

    Oh ja. Vroeger naar bed gaan. Dat moet ik ook ooit nog gaan doen… …. … … … . . ..

    Like

  9. Anoniem zegt:

    O gelukkig…..er zijn er meer zoals ik! Maar niet alleen eten is lastig, ook verder goed voor mezelf zorgen is een behoorlijke kluif. Moet er echt beter mn best voor doen.

    Like

Reacties zijn gesloten.