Opruimen

Dit is hoe een hoek van onze huiskamer eruit zag. Valt eigenlijk best mee. Maar toch… ik ergerde me rot… zo langzaam maar zeker veranderde de kamer steeds meer in een mini-kinderdagverblijf… vond ik.
Het poppenhuis dat wij alleen maar als kast gebruikten ging eruit dus, en ergens van zolder plukte ik twee boekenkistjes vandaag die, op hun kant gezet, prima dienst kunnen doen als speelgoedkast. 
En ja… eindelijk zocht ik al het speelgoed uit. De babyvoelboekjes bijvoorbeeld, die slaan echt nérgens op voor een kind van drie jaar oud. En al die poppen en knuffels waar ze toch nooit mee speelt… wég ermee!
Een krat voor speelgoed en daarnaast nog een zak vol, verhuisde naar de kelder. Om “ooit”, als het lekker licht is, goed op de foto te zetten en op Marktplaats te gooien. 
Ook ruimde ik mijn kast uit. Daar lagen veel spullen in die ik eigenlijk amper gebruik: mijn naaimachine (oh ja ik ging meer naaien) bijvoorbeeld. En de bijbehorende naaikoffer (oh ja maal twee…). Een doos vol “herinneringen” zoals bijvoorbeeld alle dagboeken die ik ooit schreef, sinds mijn twaalfde. Die gingen allemaal de zolder op. Die nu dus nóg voller is. Maar de zolder, daar ga ik dit voorjaar ook nog mee aan de slag. Echt.
Ondertussen had ik dus een halve kast leeg waar alle knutselspullen van Zonnekind in kunnen. Voor de zekerheid toch maar even achter slot en grendel, want ondanks dat het al een tijdje geleden is dat ze aan de slag ging met het betekenen van de muur, wil ik het graag even houden bij de huidige versieringen: daar hoeft niet nog meer moois bij…
Het resultaat? Is zo…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in opruimen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Opruimen

  1. Ziet er netjes! Ik heb in de woonkamer een grote kast waar heel veel speelgoed en knutselgerei in staat (allemaal geordend in bakken). Verder staan de grotere spullen in het speelschuurtje. Ik houd er ook niet van als heel mijn woonkamer op een kinderdagverblijf lijkt

    Like

  2. Pennie Wijs zegt:

    't Is gelukkig niet minimalistisch geworden, maar gezellig gebleven!

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    èn… ik noemde het gewoon opruimen, Pennie…. heb je dat gezien? Speciaal voor jou…!

    Like

  4. Anoniem zegt:

    Kinderen vinden op de muur tekenen vaak geweldig. In plaats van voorkomen (wat ik ook heel goed begrijp hoor!) kun je ook reguleren. Mijn moeder (fijn hè, zo'n opvoedkundige als moeder?) koos vroeger voor het tweede. Wij (voor mijn zusje en mij) hadden in een niet storende hoek van de woonkamer een (school-)bord, vanaf de plint tot zo hoog als de arm van een 5-jarige ongeveer kan komen. Daarop mochten wij dus met krijt onze gang gaan. Bovendien doet dat krijt op andere oppervlakken minder of is nog wel weg te poetsen. Wij vonden dat geweldig. Feitelijk vinden wij dat nog altijd super, want het is altijd blijven hangen (er kwamen altijd wel weer familieleden met kleine kinderen langs die de dag van hun leven hadden) en nog altijd als een van ons mijn ouders bezoekt 'werken wij het bord even bij'. De tekeningen zijn zo door de jaren heen aan verandering onderhevig maar stiekem is 'op de muur tekenen' nog steeds heel erg leuk.
    Je hebt van die schoolbordverf, daarmee kan je vrij makkelijk een stukje muur of kast of wat-dan-ook omtoveren in een toegestane zone op lekker met krijt op te tekenen. Drie jaar lijkt mij daar ook wel de leeftijd voor om er nog wat jaartjes van te kunnen genieten. Misschien het overwegen waard?

    Groetjes Lily

    Like

  5. Pennie Wijs zegt:

    goed bezig! dank voor de attentie!!

    Like

  6. Goed gedaan. S te aat weer lekker georganiseerd. Wij hebben in de woonkamer een kast met schuifbakken. Daar moet al het speelgoed in. Wat er niet meer in past moet naar de slaapkamer. Zo houd ik de woonkamer een klein beetje overzichtelijk. Speelgoed opruimen kan hier alleen als er niemand thuis is. De jongste wil dan spontaan spelen met speelgoed waar hij jaren al niet mee heeft gespeeld. Ik vind dat zo zielig, daarom doe ik het meestal stiekem en niet teveel tegelijk anders merkt hij het.

    Like

Reacties zijn gesloten.