Stil in huis

Het is stil in huis. Niet alleen in huis overigens. Door de oorontsteking lijk ik met oordoppen in, door het leven te gaan. Stilte om me heen.

En ja. Jij bent er niet. Lief klein zonnig vrolijk meisje, het zou niet eerlijk geweest zijn om jou thuis te laten zijn bij een saaie zieke mama met oorpijn, die nergens zin in heeft en de hele dag alleen maar op de bank wil hangen… Ik kán het allemaal best wel hoor. Maar het zou voor jou niet leuk zijn geweest.

Dus werd jij afgelopen dinsdag opgehaald van het kinderdagverblijf door je opa en oma. Die het overigens allerminst een straf vinden om jou te logeren te hebben…. 

… …

Dus is het nu al een paar dagen akelig stil in huis. Geen grapjes, geen liedjes, geen gezellig geklets. Geen gemopper op Otje Petotje als die weer eens stoute dingen doet. Geen máámááááh ik ben klááhááár vanaf de wc. Geen ruzietjes met de poes sussen. Nee. Helemaal stil is het…

Nog nooit was jij zó lang uit logeren: drie nachten achter elkaar maarliefst. Dat zijn dus ook drie nachten zonder een voorverwarmd bed omdat jij ’s avonds toch stiekem, met je konijnen-entourage, wederom mijn bed bent ingeslopen. Geen gebalanceer op het randje van het bed omdat jij het altijd voor elkaar krijgt het hele bed in bezit te nemen. Geen gekriebel van teentjes tegen mijn benen aan. Geen gezellig lachje en vrlijk stemmetje dat me vertelt dat ik écht wel wakker ben, jij had het gezien, ik had oogjes open…!

Vanavond ben jij er weer. Ik vind mezelf na al dat gekwakkel wel weer beter. Dus werk ik vandaag mijn werk-achterstanden zo goed en kwaad als het kan weg en kijk ik ernaar uit je weer te zien.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Zonnekind. Bookmark de permalink .

3 reacties op Stil in huis

  1. Zuinigaan zegt:

    Herkenning! Wat kun je je kinderen missen tijdens zo'n logeerpartij! Geniet er van vanavond, dat zal je dochter ongetwijfeld ook doen.

    Like

  2. Wat weer een lief berichtje voor je dochter.
    Ik had er altijd een dubbel gevoel bij wanneer mijn kinderen niet in de buurt waren (toen ze onder de vier jaar waren). Aan de ene kant snakte ik soms naar een beetje lucht en snakte ik naar de stilte, maar zodra ze weg waren dan voelde het zo leeg en zo stil. Dan stelde ik me voor 'zo is het dus als ze uit huis zijn…' Saai……
    Dan nam ik me voor om nog meer van ze te genieten en dat doe ik ook steeds meer.

    Like

  3. Ah…wat lief geschreven.

    Like

Wat vind jij daarvan?

