Griep

Wij hadden griep, de afgelopen weken, en dat was best een uitdaging.

Eerst werd Zonnekind ziek, leek ze weer beter maar lag vervolgens toch weer op de bank. Gelukkig was ze niet ver-schrik-ke-lijk ziek. Lichte verhoging, flink verkouden en zo nét aan niet lekker…
Voor mij betekende dat: inleveren. Niet naar werk maar thuis blijven. Geduld. Liefde. Zorgzaam zijn. Boekjes lezen, neusje poetsen. Knuffelen en verhaaltjes vertellen.

Mijn werk haalde ik zo veel mogelijk ’s avonds in.

En toen? Tja toen werd ik dus óók ziek..! Gelukkig ook niet ver-schrik-ke-lijk ziek. Vooral héél veel hoesten, lichte verhoging en héél erg duizelig. Die duizeligheid kan ik me van geen enkele griep herinneren maar was nu erg prominent aanwezig. Niet echt heel handig met een peuter die weer opgeknapt is.

Maar goed… we lijken het overleefd te hebben, wij beiden. Alles bij elkaar zat ik drie weken fulltime thuis met als gesprekspartner een driejarige. Dat is niet heel leuk, eerlijk gezegd. Ik verbaas mezelf over hoe lief en geduldig ik me van mijn taak kweet.

Laten we maar hopen dat we nu allebei weer heel lang gezond blijven… en ja… het wordt tijd dat ik weer eens een gesprek voer met iemand die iets langer dan drie jaar op deze wereld rondloopt. De hoogste tijd…

En nu maar hopen dat die lichte oorpijn geen vervelende oorontsteking wordt…!

* update:  helaas toch een oorontsteking, just my luck…. en met grote tegenzin toch maar een logeeradresje geregeld voor Zonnekind zodat ze niet weer zo’n saai dagje met een saaie zieke mama heeft… *

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in singlemum. Bookmark de permalink .

5 reacties op Griep

  1. Min of Meer zegt:

    Knap dat je zo geduldig kan blijven, kan me voorstellen dat dit niet altijd als je je beroerd voelt. Fijn dat jullie nu weer opgeknapt zijn.
    Die duizeligheid hadden wij ook hier. Het is een vreemde griepvariant dit jaar.

    Like

  2. izerina zegt:

    Je hebt een onverwacht echt goede kant van jezelf ontdekt.. voordeeltje van die drie vervelende weken.

    Like

  3. Creabijtje zegt:

    Beterschap. Ik ben nu ook een week verkouden, grieperig. De duizeligheid heb ik ook gehad, was een aparte ervaring 😉

    Like

  4. Ach wat naar, ook dat nog erbij. Je hebt je portie voor dit jaar wel gehad, minstens. Duizelingen en oorontsteking kan wel met elkaar te maken hebben. Heel veel sterkte met die oorontsteking, dat kan zo enorm pijn doen.
    .

    Like

  5. Fijn dat jullie weer beter zijn. En hopelijk gaat die oorontsteking snel weer over.

    Huisvlijt

    Like

Wat vind jij daarvan?

