Een jaar budgetteren

Een jaar geleden gaf ik mezelf voor het eerst een maandbudget. Ik stelde mezelf ten doel om het budgetteren een jaar vol te houden, maar al snel wist ik dat dat eigenlijk geen probleem zou zijn.
Op mijn uitgaven letten voelde voor mij namelijk als thuis komen. Het is voor mij veel natuurlijker om op deze manier met mijn geld om te gaan. Raar eigenlijk, omdat ik nog nooit budgetteerde.

Ik heb veel gewonnen met het budgetteren. Ik heb veel geld kunnen besparen, met name op mijn vaste lasten. Ik kwam erachter dat ik dubbele verzekeringen had en rare abonnementen.
Ook kwam ik erachter dat ik niet persé gelukkig word van veel spullen. Ik kocht bijvoorbeeld nauwelijks kleding, het afgelopen jaar, en nee dat was eigenlijk geen probleem…

Budgetteren heeft voor mij in zekere zin mijn leven veranderd. Het voelt fijn om meer controle te hebben. Om doelen te hebben en verantwoorde keuzes te maken.

Ja. Was een goed idee. Budgetteren.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een jaar budgetteren

  1. Mariah C zegt:

    Grappig he? Hoe snel iets 'gewoon' is 🙂
    Voor mij voelt het hetzelfde 🙂

    Like

  2. Anoniem zegt:

    Het geeft mij structuur en houvast. In deze steeds veranderende wereld voelt dat goed.

    Groet, Greet

    Like

  3. Zuinigaan zegt:

    Een leuke constatering! Dat is ook mijn ervaring: als je greep op geld hebt, heb je méér greep op je leven.

    Like

  4. Fijn dat het je zoveel heeft gebracht!

    Huisvlijt

    Like

Reacties zijn gesloten.