Nee ik ga toch maar niet verhuizen.

Toch maar niet, dus….

Het huurcontract van mijn (veelstegrote) kantoor loopt nog door tot de zomer van 2016. Nu ik een jaar zonder projectleiders werk, slechts ondersteund door studenten die tijdelijk en op onregelmatige basis ondersteunende werkzaamheden doen, werk ik steeds meer vanuit huis en staat het kantoor bijna altijd leeg.
Eén studente, de meest ervaren, heeft toegang tot de cloud en kan dus ook, net als ik, vanuit huis werken.

Ik zat laatst dus te denken… waarom niet een huis kopen waar de mogelijkheid is om een kantoor aan huis te creëren? Bijvoorbeeld met een souterrain of zo… Liefst met eigen ingang en eigen voorzieningen zodat ik wel gewoon mijn privacy houd.
Het hoeft eigenlijk maar één ruimte te zijn met hooguit vier werkplekken, voor als het een keertje extreem druk is….

Ideaal ook met kind erbij. Zeker als ze een schoolkind is, over minder dan een jaar.

Dus… nee. 2015 wordt niet mijn verhuisjaar. Ik ga gewoon lekker wonen en lekker sparen en over een driekwart jaar opnieuw nadenken en oriënteren… Tegen die tijd weet ik beter wat het beste bij me / ons past. En of het wel haalbaar is allemaal, aangezien ik dan toch in een andere prijsklasse moet gaan zoeken…

Niet overhaasten dus. Bezinnen en zo. Prima.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in huizenverkoop, werk, wonen. Bookmark de permalink .

8 reacties op Nee ik ga toch maar niet verhuizen.

  1. Min of Meer zegt:

    Dat klinkt goed! Lijkt mij een fijne situatie, mits je een echt geschikt huis vindt.

    Like

  2. Petra zegt:

    Ik lees je blog al een tijd, maar heb nog nooit gereageerd, nu dus wel 🙂 Mijn man heeft ook een eenmanszaakje (zonder personeel), maar wel met werkplaats. Ook wij hebben ervoor gekozen om het bedrijf aan huis te houden en ik kan het je alleen maar aanraden. De ochtend en avond zijn we altijd bij elkaar, ook als er eens veel werk is. Onze kinderen zitten allebei in de puberleeftijd, maar ook dan vinden ze het heel fijn dat er vrijwel altijd iemand thuis is voor ze. Wij hoeven ons werk er niet voor te onderbreken (nou ja, eventjes dan 😉 ) en ook als een van de kids ziek is, levert dit totaal geen problemen op. Oftewel, een aanrader! Als je het kunt betalen, zeker doen.

    Like

  3. Lijkt me ideaal! Het geld wat je nu kwijt bent aan de huur, kun je gebruiken om een duurder huis mét werkruimte aan te schaffen. Helemaal ideaal als je kind straks naar school gaat. Dan kun je tussen schooltijden ideaal thuiswerken…

    Like

  4. Bloem zegt:

    Er zijn ook flexibele kantoorplekken te huur. Voor een uur, dagdeel of per dag.

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    Ja die optie ga ik ook zeker nog nader onderzoeken!

    Like

  6. Ik werk ook vanuit huis. Het grote voordeel vind ik dat ik geen extra kosten hoef te maken voor kantoor.

    Huisvlijt

    Like

  7. Plus en Min zegt:

    ik werkte vanuit huis (vroegah dan), zakelijke afspraken gewoon buiten de deur (cafe's, restaurants, bij de klant) en die paar keer dat ik wat studenten had, tja die kwamen dan óf bij mij thuis werken (niet fijn, zou ik nu met kinderen ook niet meer willen) of werkten vanuit huis, of huurde tijdelijk een kantoortje/vergaderzaaltje bij een administratiekantoor op industrieterrein vlakbij (via via, niet zo duur als flexplekken). Zat mensen (zoals jij nu ook) hebben regelmatig plek zat in hun bedrijfsruimte en zijn echt wel geinteresseerd in een tijdelijk huurtje.
    Misschien is een drive in woning iets? dan woon je boven je bedrijfsruimte. Of, op de daltons-manier: zet een goed geisoleerd tuinhuis in je achtertuin 🙂 hoef je niet perse groot/duur voor te wonen. Kun je 'buiten de deur' werken als je dat wenst, of gewoon lekker aan je keukentafel met uitzicht op je kantoor. of alsnog je grasmaaiert inzetten als het niet nodig meer is, zonder dat je dan een bedrijfsruimte aan huis hebt. of, nog beter, bouw zo'n ecokantoortje van stro en leem en sloophout enzo (oke, ik dwaal af)

    Like

  8. Pingback: Hello 2016 | Mariimma

Wat vind jij daarvan?

