Weekmenu evaluatie

Het einde van de maand nadert en het is voor mij tijd geworden om even kort te evalueren hoe het koken volgens weekmenu bevalt.

Nou daar kan ik kort over zijn. Het bevalt meer dan prima!

Eens in de week ga ik, op basis van wat er in mijn bio-groentepakket zit, op zoek naar lekkere en niet te ingewikkelde recepten. Een keukenkoningin zal ik immers nooit worden. Toch heb ik er lol in om net even wat verder te denken dan alleen “macaroni met gehakt en rode saus” of “sperziebonen met aardappelen en een blinde vink”.

Vervolgens houd ik me redelijk aan de planning. De slecht houdbare groenten moeten gewoon het eerste op, dus een pompoen of zo komt pas laat in de week aan de beurt. Toch gebeurt het regelmatig dat ik een keertje een dagje doorschuif en dat is natuurlijk ook geen probleem.
De afgelopen week bijvoorbeeld, kookte ik bijna iedere dag iets anders dan gepland. We waren ziek, Zonnekind en ik: eerst was zij een dagje ziek, toen weer twee dagen beter, en toen was ze vier dagen ziek. En vervolgens was ik ziek: gisteren en ook vandaag. Er werd dus kippensoep gekookt en witte rijst met wat erwtjes. Simpel licht verteerbaar eten. De frietjes van rode biet en pompoen zijn dus doorgeschoven naar volgende week, en nee, dat is geen probleem.

Ik blijf deze maand ruim binnen mijn boodschappenbudget en ja, ik weet bijna zeker dat dat óók komt doordat ik beter plan.

Een succes dus, dat weekmenu!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten, weekmenu. Bookmark de permalink .

Een reactie op Weekmenu evaluatie

  1. Ja, dat is fijn een weekmenu. Alles gaat ook op. Je koopt niets meer overbodig. Ik vind het ook erg fijn.

    Like

Wat vind jij daarvan?

