Weekmenu

Het gaat steeds beter met het weekmenu. Omdat ik ook vorige week weer meer boodschappen haalde dan ik tevoren plande groeide mijn toch al zo grote voorraad opnieuw en heb ik nu maar besloten een weekje over te slaan. Mijn boodschappenbudget, dat vorig jaar prima toereikend leek te zijn, lijkt dus nu toch nog aan de ruime kant te zijn. Goed nieuws, toch?

Toch grappig hoe het werkt met zo’n verandering van je vaste patroon. Mijn eerste ervaring met het weekmenu was dat het niet bij me leek te passen. Ik hield me precies één dag aan wat ik tevoren bedacht had. Nog steeds verander ik regelmatig de planning, omdat ik nu eenmaal soms gewoon meer zin heb ik een andere maaltijd dan wat ik een week tevoren bedacht. Dat mag natuurlijk ook best, zo lang er – vanwege beperkte houdbaarheid – maar niets weg gegooid hoeft te worden…!

Mijn weekmenu voor de komende week…:

DO Frittata knolselderij kaas chorizo olijf uit de diepvries
22-jan yoghurt na
VR Lasagne biogehakt spinazie rode saus
23-jan yoghurt na
ZA Pasta broccoli walnoot geitenkaas
24-jan yoghurt na
ZO Pompoen kikkererwten aardappel stoofpotje
25-jan fruit na
MA Maaltijdsalade boerenkool zongedroogde tomaatjes ei mozzarella olijf
26-jan yoghurt na
DI Rijst kipdrumstick pompoen
27-jan fruit na
WO Frietjes van rode biet en pompoen, kipdrumstick
28-jan yoghurt na
DO Risotto kastanjechampignons oude kaas 
29-jan fruit na

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten, weekmenu. Bookmark de permalink .

4 reacties op Weekmenu

  1. Daar zijn een aantal gerechtjes bij waar ik van ga watertanden 🙂

    Like

  2. Anoniem zegt:

    Ja, klinkt erg lekker je maaltijden. En gezond ook! Zelf plan ik altijd zes dagen in, de zevende dag is voor kliekjes, iets uit de vriezer of spontane pannenkoeken/wentelteefjes of ander iets waar ik ineens zin in heb.

    Groet,Greet

    Like

  3. Ri zegt:

    Hoe laat verwacht je mij?

    Like

  4. Plus en Min zegt:

    Schuiven kan altijd, als je maar weet wat je doorschuift en wat er dus nog op moet. Weekmenu is hier ook vooral inzicht in de gepast ingekochte voorraad. Scheelt geld in de inkoop en verspilling in het verbruik, ik zou niet meer zonder willen. inmiddels heb ik genoeg weekmenus gemaakt en bewaard om de hele menukaart te recyclen. Ik trek nu een kant en klaar driewekenmenuplanning uit de map, heb er ongeveer twintig liggen 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.