Update 7a klimmen – 2 –

Het het gaat met mijn trainingsprogramma?

Nou… zo:

Zaterdag 27 december: boulderen in Amersfoort (ongeveer 20 x 4-5)
Zondag 28 december: niks

Maandag 29 december: serie push-ups 7-8-7-7-6 (met steeds een minuut pauze)
Dinsdag 30 december: serie abs (10 minuten, 8 verschillende oefeningen)
Woensdag 31 december: boulderen in Eindhoven (10 x 6a)
Donderdag 1 januari: serie push-ups 6-5-5-6-7 (voelde me niet sterk)
Vrijdag 2 januari: serie abs (10 minuten, 8 verschillende oefeningen)
Zaterdag 3 januari; serie abs en serie push-ups (6-5-8-5-10)
Zondag 4 januari: boulderen in Eindhoven (8× 6a(+), 1×6b)
Maandag 5 januari: niks
Dinsdag 6 januari: serie abs (10 minuten, 8 verschillende oefeningen)
Woensdag 7 januari: niks
Donderdag 8 januari: niks
Vrijdag 9 januari: niks
Zaterdag 10 januari: niks
Zondag 11 januari: boulderen in Utrecht (10×5-, 5×5+, 6×6a, 2x6b, veel pogingen in te moeilijke boulder)
Maandag 12 januari: niks
Dinsdag 13 januari: serie push-ups (8-6-9-6-6) (ging niet echt lekker)
Woensdag 14 januari: serie push-ups (7-7-8-8-8) (op het tandvlees)
Donderdag 15 januari: routes klimmen in Nijmegen (3×4, 7x5a-5c)
Vrijdag 16 januari: 2 series abs (10 minuten, 8 verschillende oefeningen)
Zaterdag 17 januari: 2 series push-ups (5-5-6-4-4 en 5-6-8-5-5)
Morgen: boulderen in Eindhoven (20 6a’s, 2 in 2 pogingen, alle andere flash / on sight)

… tja… zo gaat dat met goede voornemens… Eerst bijna dagelijks aan de slag en na een dag of tien komt het klad erin…

Toen ik na de kerst-staycation weer aan het werk ging en ik meteen een paar dagen weinig of niets gedaan heb aan het trainen naar de 7a, heb ik mezelf even bij de kladden gevat: een paar dagen niets doen hoeft immers niet te betekenen dat ik het maar meteen helemáál moet opgeven. Immers: alles wat ik doe is al winst. En vooralsnog doe ik véél meer dan een jaar geleden, toen ik zo eens in de twee weken een keertje ging klimmen en dan vooral heel gezellig aanwezig was en af en toe een greep aanraakte…

Door mezelf op deze manier toe te spreken en ook door even terug te lezen waarvoor ik het allemaal ook alweer doe, is het me na het dipje toch weer gelukt om de draad op te pakken. Dat er de afgelopen tijd een wereldprestatie werd geleverd in de VS in mijn sport, hielp natuurlijk óók om weer even een tandje bij te zetten…

Ik kom er steeds meer achter, wat het effect van het budgetteren betekent voor mijn zelfbeeld. Het was een vrij radicale omslag om zo anders met geld om te gaan dan dat ik gewend was. Toch kostte het me niet zo veel moeite om van de één op andere dag te veranderen. Wat me dat heeft geleerd, is dat het kan: ik kán veranderen, gewoonten doorbreken en andere gewoonten aanleren.

Een hele belangrijke les!

Dus ja, vanmorgen deed ik die twee series push-ups en het ging P R I M A !

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 7a-trainen, klimmen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Update 7a klimmen – 2 –

  1. Anoniem zegt:

    Even een oppepper, je houdt al wel dagelijks bij wat je doet…dat is al goed gestructureerd. Alleen elke dag wat uitvoeren moet er dus nog bij. Je bent goed op weg. En vergeet niet, veranderingen die tijd kosten, gaan ook niet zomaar verloren.

    Groet, Greet

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Mijn planning is niet perse iedere dag, hoor. Sterker word je immers tijdens rustdagen. Abs trainen zie ik overigens als hersteltraining. En als ik echt veel gedaan heb, is een dagje niks prima. Maar drie dagen niks…. nee…. da kannie…!

    Like

Reacties zijn gesloten.