Weekmenu

Mijn vriezer raakt voller en voller, terwijl ik in de afgelopen twee woensdagen voor minder geld boodschappen deed dan begroot. Ik vind het nog te vroeg om conclusies te trekken, maar…. zou dat door de weekmenu’s komen…?
De afgelopen week kookte ik redelijk volgens planning. De pasta met broccoli en kip werd mie met broccoli en kip, een kniesoor die daarop let…
We eten véél afwisselender dan in het afgelopen half jaar, en tot mijn verbazing eet Zonnekind goed met de pot mee. De courgette-preitaart met cashewnootjes ging te ver, maar de knolselderij-aardappel schotel met olijven en chorizo werd – met wat aanmoediging – goed verorberd…. Mooi, want ik maakte een grote hoeveelheid dus ze zal het vaker voorgeschoteld krijgen de komende tijd. Lekker makkelijk!
Overigens scheelt het ook wel gewoon, dat ik minder veel / hard hoef te werken dan in het najaar. Ik heb meer tijd nu, om aan koken te besteden. Ik verwacht dan ook wel, dat het enthousiasme in de loop van de tijd wat minder wordt, maar vooralsnog ben ik erg blij met het weekmenu: blijer dan dat ik vooraf kon bedenken.

Ik merk dat ik veel meer vertrouwen heb gekregen in mijn vermogen om leefgewoonten te veranderen. Het is me immers sinds vorig jaar ook gelukt om alle inkomsten en uitgaven netjes bij te houden in mijn excelsheet en me te houden aan budgetten. Terwijl ik dat nog nooit gedaan had… Dus.., wie weet verander ik nog wel in een echte keukenprinses!
Ons weekmenu voor de komende week:
  • Donderdag 15 januari: rijst, pangeafilet, courgette-preitaart, erwtjes voor de mini
  • Vrijdag 16 januari: pompoensoep met knoflookbrood
  • Zaterdag 17 januari: rösti, bio kipschnitzel, erwtjes
  • Zondag 18 januari: pasta rode saus met gepureerde groenterestjes, vegaballetjes
  • Maandag 19 januari (overwerkdag) : maaltijdsalade boerenkool zongedroogde tomaatjes avocado
  • Dinsdag 20 januari: frittata knolselderij aardappel chorizo
  • Woensdag 21 januari (overwerkdag) frietjes met een snack, fruit mee

Qua werk wordt het een chaotische week. Ik zal veel op pad zijn, ook ’s avonds. De diepvries wordt dan ook regelmatig aangesproken. Fijn dat ‘ie zo vol zit!
Het fruit bij het ontbijt is trouwens een hit! Dat had ik 25 jaar eerder moeten bedenken… Ook het “verbod” op het weggooien van brood en andere etensresten werkt goed… Niks mis met af en toe een heerlijke tosti of een wentelteefje, Zonnekind is er ook dol op!
Kortom: ik ben best enthousiast over dat weekmenu. Het is veel leuker dan ik dacht om een uurtje per week bezig te zijn met het zoeken van lekkere recepten via google en pinterest. Lang leve het internet! 
Ja. Een blijvertje, denk ik….!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten, weekmenu. Bookmark de permalink .

3 reacties op Weekmenu

  1. Heerlijk toch, jezelf te kunnen verrassen!

    Like

  2. Fijn dat het zo goed bevalt.. Hier ook hoor, ik plan gewoon 5 maaltijden per week en de rest is restjes en ruimte voor onverwachte wijzigingen.
    Ook kook ik elke week wel iets in een grotere hoeveelheid, en dat gaat de vriezer in. Zo heb ik dan in tijden van gebrek aan energie of geld een voorraadje.

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    Ik vind 7 dagen plannen wel prima. eigenlijk… Vervolgens schuif ik gewoon twee maaltijden door, scheelt weer nadenktijd voor de week erna.. 🙂

    Ja die vriezer… wat een uitvinding, he??! Bij mij gelukkig geen gebrek aan energie, wel aan zin en tijd…

    Like

Reacties zijn gesloten.