Burenhulp

Gisteravond moest ik werken: ik was dagvoorzitter van een interactieve avond voor burgers. Over beleidsveranderingen etcetera. Heel interessant allemaal en het houdt de schoorsteen brandend.
De avond begon om half acht en duurde tot negen uur. Als dagvoorzitter ben je er dan een half uur eerder en vertrek je een half uur later. En dan was het ook nog in een gemeente op twee uur rijden van mijn huis. Om vijf uur vertrekken dus en, met die regen, kwart voor middernacht thuis….

Als single mom heb je dan dus een…urrrhm…. uitdaging. Geen oma die op de hoek woont, ook nog eens…. Toch een garantie voor lichte paniek…: hoe regel ik het??!

Gelukkig heb ik een topkind en dan ook nog eens fantastische buren… ze haalden Zonnekind op van de opvang, gaven haar gezelligheid en een lekker maaltijd, lazen een verhaaltje, poetsten haar tanden en legden haar in bed. Haar eigen bed. Met beide Nijnen en alle andere randvoorwaarden. Een welterustekusje bijvoorbeeld, u kent het wel…. In haar eigen bedje in een verder leeg huis. Ik heb immers een prima babyfoon.
Mijn topkind draait haar hand niet om voor een potje in slaap vallen na zo’n totaal anders dan anders avond en brengt vóór het inslaapmoment nog wat gezellige entertainment in.

Mijn buren, die stiekem waarschijnlijk best aanvoelen dat ik het niet zo makkelijk vind om hun hulp te vragen, boden spontaan en enthousiast aan om Zonnekind volgende week opnieuw op te vangen. Het is natuurlijk ook geen straf:  Zonnekind kan het goed vinden met hun dochters. Ze heet ook niet voor niets Zonnekind met haar heerlijke karakter. Maar toch… scheelt het me duizendtwaalf kopzorgen…!

Zo gaat dat dus. Met lieve buren. Bij deze een kleine ode aan alle lieve buren van de wereld en, in het bijzonder, mijn buren. En ik hoop dat ik snel de kans krijg om voor hen zo’n lieve buurvrouw te zijn…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in singlemum, werk, Zonnekind. Bookmark de permalink .

7 reacties op Burenhulp

  1. Wat fijn dat je buren zo helpen! Dat is ook eigenlijk wel nodig, anders kun je de logistiek moeizaam rond krijgen lijkt me.

    Huisvlijt

    Like

  2. Dat is echt super dat het zulke lieve mensen zijn en vooral: dat je kind zich er ook prettig bij voelt. Dan ga je toch ook prettiger zelf weg lijkt mij.

    Like

  3. Ri zegt:

    Hartjes voor lieve buren!

    Like

  4. Lieve buren waar je kind zich ook prettig voelt zijn goud waard!

    Like

  5. Klopt he, het spreeekwoord, een goede buur……

    Like

  6. Hartstikke lief en jij kunt met een gerust hart ergens anders dan thuis zijn.

    Like

  7. In het algemeen is het bijzonder wanneer mensen zo belangeloos voor je klaarstaan. Ook grootouders. Maar wanneer buren dat doen, is de dankbaarheid nèt even groter. Omdat je buren wat minder makkelijk vraagt dan je ouders. Dikke duim omhoog voor de buren!
    Misschien toch even geen verhuisplannen maken? 😉

    Like

Reacties zijn gesloten.