Een "iets" kleiner koffiezetapparaat

Zie je dat bakbeest? 
Het is één van mijn laatste impulsaankopen. Ik dacht: stomme Sense0 die ik ooit kado kreeg en alleen maar vieze koffie maakt eruit. Dit apparaat erin. Met de linkerkant zet ik espresso. En als ik visite krijg kan ik gewone koffie zetten in de rechter unit.
Er zit zelfs een pijpje voor het opschuimen van melk bij…
Maar tja… ook dit apparaat zette eigenlijk niet heel lekkere koffie… De espresso was vaak heel slap. En wat ik ook experimenteerde met merken koffie, zelf malen, veel of wat minder koffie erin, strak aanduwen of iets minder…. het was niet echt naar mijn zin…. Terwijl ik toch echt niet zo heel veeleisend ben…!
De rechterkant gebruikte ik in meer dan een jaar welgeteld drie keer. Ik ben niet van de veel visite tegelijkertijd immers…
En ondertussen nam dit apparaat veel ruimte in op mijn aanrecht. Evenveel ruimte als mijn magnetron, om precies te zijn. Zo blijft er weinig ruimte over natuurlijk…
Nu ik nietjarig was en van mijn ouders geld kreeg om voor mezelf een kado te kopen dacht ik…. ja…. dat mormel eruit!
Als Frankrijkliefhebber wist ik eigenlijk wel wat ik wilde, ter vervanging…
In de Sunnybus heb ik een percolator. Twee zou overdreven zijn en bovendien houd ik de percolatorkoffie liever voor het ultieme vakantiegevoel…
Dus…. werd het de simpelste koffiezetter die bestaat: een cafetière. Vanmorgen probeerde ik hem uit. Ja. Zo smaakt het me veel en veel beter! En wow wat een ruimte op het aanrecht, nu het bakbeest naar de  kelder verbannen is!!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen. Bookmark de permalink .

9 reacties op Een "iets" kleiner koffiezetapparaat

  1. Anoniem zegt:

    Jaaa, heerlijk, ik drink ook cafetière koffie. En als er veel visite komt zet ik opgegoten koffie in een thermoskan met een filter.
    Weet je dat koffieprut door de gootsteen spoelen voorkomt dat deze verstopt? En dat koffieprut heel goed is in de tuin?

    Groet,Greet

    Like

  2. Nijntje zegt:

    Eigenlijk moet je een papieren koffiefilter op maat knippen en erbij in het filter van de cafetiere doen, want als je de koffie
    zo drinkt, worden er bepaalde kankerverwekkende stoffen niet gefilterd, waardoor deze koffie erg slecht is voor je gezondheid.
    Staat ook op het internet.
    Groetjes.

    Like

  3. izerina zegt:

    Simpel kan zo lekker zijn. Hier gaat gewoon het filter op de koffiekop. Gloeiend hete koffie en snel klaar.

    Like

  4. Creabijtje zegt:

    Als hier de Senseo het begeeft ga ik dit ook eens proberen

    Like

  5. Lot zegt:

    Naar de kelder voor wat? Bewaren en dan bij een eventuele verhuizing? Waarom niet meteen weggeven of verkopen?
    Of gewoon bewaren voor als ……………

    Like

  6. mm-iirraah zegt:

    Bewaren om te testen of ik er inderdaad zonder kan. Voor als je t echt wil weten… 😉

    Like

  7. valhalla zegt:

    Vroegah hadden we zo'n soort model van Krupps. Die zette heerlijke koffie.
    Prachtig, jouw mooie kannetje. Vind het ook maar niks, zo'n blok plastic op mijn zen-aanrecht. Maar ja. 't Is wel erg lekker makkelijk 😉

    Like

  8. mm-iirraah zegt:

    Ik vind dit dus écht veel makkelijker… koffie erin, kokend water. Roeren. Even wachten (meenemen naar derere kofffiedrinkplek) filter naar beneden duwen. Klaar!

    Like

  9. Ik vind senseo ook niet echt lekker. Als de koffie met de cafetière wel lekker is overweeg ik deze aan te schaffen mocht het senseoapparaat het begeven. Ziet er ook niet echt duur uit in aanschaf. Die pad zijn eigenlijk ook al te duur naar mijn zin.

    Like

Reacties zijn gesloten.