Nee ik ben niet jarig

Sst niet verder vertellen. Ik ben jarig vandaag. En ik heb geen zin in een feestje.

Ik vind feestjes geven sowieso niet zo leuk. Het is gedoe. De deurbel die gaat als je net een taart staat aan te snijden. Het gesprek gaande houden terwijl je naar de keuken moet om koffie te zetten. Je dochter laten plassen terwijl mensen je net een iets te langdradig verhaal vertellen. Terwijl de deurbel opnieuw gaat.

Toen ik nog met iemand was, heb ik hem weleens moeten uitleggen dat hij ófwel bij de gasten blijft om de sfeer een beetje te bewaken, ófwel de keuken induikt om mensen van een natje of een droogje te voorzien. En dat ik dat dus niet allebei tegelijkertijd kan terwijl hij zich afzondert van 90% van de visite door bijvoorbeeld met een goede vriend een gesprek te voeren over mensen die verder niemand kent.

Als je vervolgens single raakt dan moet je het toch opeens even allemaal zelf doen. En als je dan ook nog een kind maakt weet je bijna zeker dat je van het feestje niet erg gaat genieten.

Ik heb gisteren de kerstboom afgetuigd en na alle feestelijkheden van de afgelopen weken ben ik erg gewoon ook een beetje klaar mee. Dat heb ik overigens ieder jaar op mijn verjaardag. Mijn ouders hebben het allemaal niet zo handig getimed, als je het mij vraagt. Ik had in de herfst geboren moeten worden net als mijn Zonnekind…

Kortom ik vier het niet vandaag.

Maar… had ik me dan niet voorgenomen dat ik mijn verjaardag ‘es een keertje ging vieren?

Oh ja.

Nou vooruit dan…. ik vier het op de eerste dag van het jaar dat het lekker genoeg is om het in de tuin te vieren… in maart of april…. of zo….

Maar vandaag… doe ik gewoon net alsof ik niet jarig ben… ssst!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

19 reacties op Nee ik ben niet jarig

  1. Kreupelgeld zegt:

    sssstttt…..gefeliciteerd

    Like

  2. izerina zegt:

    Maar via dit medium feliciteren kan wel he?

    Like

  3. ik herken het verhaal totaal, mijn zoon is vandaag ook jarig en qua planning had mij zoon (nou ja eigenlijk vriend en ik) toch wel een betere datum uit kunnen kiezen.
    Mensen en vooral ook ik zijn moe van de feestdagen, willen graag de rust en regelmaat van alledag weer oppakken en dan komt er een week later nog een verjaardag achteraan…….. Wij vieren het hier ook niet bijzonder, feest houden we wel in de zomer. Zoon krijgt zijn cadeautjes wel en vanavond gezellig bowlen met het gezin en daarna lekker uit eten. Is ook al een feest op zich. Maaruhhhh gefeliciteerd en ik zal een taartje op je eten vandaag 😉

    Like

  4. Anoniem zegt:

    Van harte en een fijne dag!

    Like

  5. Janne zegt:

    ……gefeliciteerd 🙂
    'n Schrale troost misschien: mijn oudste dochter is op 30 december geboren en ikzelf op 5 januari 😦

    Like

  6. Anoniem zegt:

    Ik vier mijn verjaardag meestal met een dagje wandelen met vrienden. Leuke route opzoeken, ergens in de pauze ergens wat drinken en dan een stuk gebak erbij geven. Werkt een stuk beter voor mij.
    Geniet vandaag maar van het niet-vieren. Met de kleine lekker aan de pannekoeken ofzo voor het kind is het wel leuk als er iets feestelijks aan jouw verjaardag is.

    Groet,Greet

    Like

  7. haha. Toch gefeliciteerd vanuit deze kant. Hier in ons gezin ook zo'n goede timing. Dochter 12 december en Manlief 13 januari. Och ja. Ik ben blij dat ze er beiden zijn en de datum boeie. Wij gaan maandag met ons gezin naar het theater, Rowen Heze en dinsdag wie er komt, komt er. Is toch bijna nooit veel. Fijne dag samen met je zonnekind.

    Like

  8. mm-iirraah zegt:

    Zo'n wandeling, wat een goed idee!!! (voor over een tijdje, dan…).

    Ik vier mijn verjaardag wél gewoon met mijn dochtertje, hoor! Morgen, wanneer ik niet hoef te werken en zij niet in het kinderdagverblijf is…

    Like

  9. Anoniem zegt:

    Toch gefeliciteerd met jouw verjaardag.
    Yasr

    Like

  10. Evengoed gefeliciteerd hoor! Wat hier goed werkt is het bezoek wijzen waar alles staat en mensen dus zelf hun drinken laten pakken. Ik zorg voor een flink kan thee en koffie en vraag dan tussendoor aan iemand of er nieuwe gezet kan worden. vaak komen er mensen die hier al jaren komen en die weten wel waar alles staat. Dit zijn we zo gaan doen sinds ik ziek ben want M. rende zich dus ook het schompes en toen heb ik gezegd dat we dat voortaan maar anders gaan doen, het moet ook leuk blijven voor hem.

    Like

  11. mm-iirraah zegt:

    Hee… eigenlijk heel simpel…!

    *aantekeningen maakt…*

    Like

  12. Mammalien zegt:

    Gefeliciteerd!! Ik herken me helemaal in dit verhaal! Heb de boel ook afgeschaft voor mezelf. Wel vieren we kinderverjaardagen voor de familie op die manier (waarbij het scheelt dat je zelf niet steeds hoeft uit te pakken en te zoenen en mijn kinderen ook groot genoeg zijn om wat te helpen)… Gelukkig ben ik niet zo beroerd jarig als jij (ik in november) maar had soms ook graag in de zoemr gewoon in de tuin een borrel gegeven.

    Like

  13. Even goed gefeliciteerd met je verjaardag! 😀

    Like

  14. Realmam zegt:

    Gefeliciteerd! Meteen weet ik ook weer waarom ik zo'n hekel aan mijn verjaardag vieren heb 🙂 Het allerergste is dan ook nog dat je een paar eenkennige kinderen hebt die als blokken aan je been meegaan naar de deur om open te doen voor het bezoek, vervolgens ook naar de keuken om koffie en gebak te halen en als je dan eindelijk zit ook bij je op schoot willen zitten. Ik geloof dat van mijn lichaam mijn benen het meest omarmd zijn. Gelukkig worden ze steeds wat ouder en zie ik er dan ook steeds minder tegenop om verjaardagen te vieren.

    Like

  15. sillie zegt:

    gefeliciteerd, heerlijk toch? Geef je feestje als jij er zin in hebt, enne tuinfeestjes zijn de beste !!

    Like

  16. Plus en Min zegt:

    ik verantwoord gewoonweg niet meer waarom ik mijn verjaardag niet wil vieren. Ik vier de verjaardagen van de kindjes, das genoeg visite voor een jaar 🙂
    gefeliciteerd! eet een lekker taartje met je meisje vandaag 🙂

    Like

  17. Anoniem zegt:

    Hihi, die regel geldt al langer bij mijn ouders. Maar nu hebben ze een nieuwe keuken en kan ik niets meer vinden. Dus is het toch nog steeds zo van: “Maaaam, waar heb je de koffiefilters gelaten?” Godzijdank is wel de servieskast nog hetzelfde. Deze staat in de woonkamer.

    Maar op zich werkt het goed. Mijn moeders familie is sowieso eentje van elkaar helpen, dus als er tussendoor afgewassen moet worden, krijg je een handje hulp.
    Hebben net een familiereünie achter de rug, met spek en ei, bloedworst enz.. Een oom heeft alleen maar bloedworst staan bakken, bakte je jezelf een ei, gooi er maar een 2e bij want anderen lusten ook wat. Als je toch theewater voor jezelf opzet, loop dan even met de waterkoker naar de anderen. Opruimen doen we samen. Op deze manier hebben we het héél erg gezellig gehad.

    Like

  18. Jolanda zegt:

    Nou eh, niet-jarige……..toch gefeliciteerd met (niet) jarig zijn 😉

    Like

  19. Niet gefeliciteerd dan maar op je nietzijnde dag van je verjaardag. 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.