De gouden momenten van 2014

Vorig jaar vierde ik Oud-en-Nieuw, zoals zo vaak, in Fontainebleau. In een groot huis met een stuk of tien andere klimmers. Ik kende lang niet alle aanwezigen even goed, integendeel. Maar zoals altijd was dat niet echt een probleem en was het heel gezellig.

Er werd door iemand voorgesteld, op Oudjaarsavond, dat iedere aanwezige drie hoogtepunten van het afgelopen jaar zou noemen.
Daar heb ik me een beetje onderuit gepraat. Ik kon niets bedenken…. Voor mij was dat een pijnlijk moment en ook een wake-up call. Blijkbaar was ik op een automatische piloot aan het leven. Mijn leventje was, sinds ik moeder was, ook wel erg klein geworden en bestond vooral uit werken en mama-zijn….

Natuurlijk heeft 2013 genoeg goede momenten geleverd. De verjaardag van Zonnekind bijvoorbeeld, wat was dat een prachtige dag…. In december was ik echter nog bezig bij te komen van een pittige werksituatie waardoor ik, voor mij geheel onverwachts, op een onprettige manier afscheid moest nemen van mijn vaste teamleden.

Niet leuk….

Maar goed….. inmiddels zijn we een jaar verder. Dit jaar was ik niet in Fontainebleau en mij is niet gevraagd wat de hoogtepunten van het jaar voor me waren…. Toch…. vertel ik ze. Aan mezelf. Om dat rottige gevoel van eind 2013 voor altijd en altijd achter me te laten. En omdat 2014 voor mij een fijn jaar is geweest…!

  1. Iedere dag opnieuw, op misschien een dag of 10 dat ik voor mijn werk echt vroeg weg moest of Zonnekind uit logeren was na, is de dag voor mij fantastisch begonnen. Zonnekind slaapt nu immers in een bedje waar ze zelf uit kan kruipen. En dat doet ze dus… terwijl ik doorslaap… ’s Avonds heb ik het bed voor mij alleen, en we worden iedere ochtend samen wakker. Omdat ik bovendien niet langer “op tijd” op kantoor hoef te zijn vanwege eventueel zuur kijkend personeel (die heb ik dus niet meer, sinds eind 2013…) nemen we uitgebreid de tijd om samen wakker te worden. Liedjes zingend, kietelend, knuffelend kletsend. Ach wat een veelheid van gouden momenten….
  2. Ik kocht net vóór kerst 2013 de Sunnybus. Het duurde even voordat ik gewend was aan het zware stuur (geen stuurbekrachtiging immers…) , het spierballenschakelen en het geschommel bij wind. Maar toen dat eenmaal het geval was… ach wat een plezier heb ik al gehad van mijn bussie! Hij staat altijd driekwart ingepakt voor de deur, waardoor ik regelmatig op het laatste moment besloot om er even tussenuit te gaan. Wat een vrijheid!
  3. Obernai. Daar kwamen we, tijdens onze road trip in de Elzas. Jij danste wel een uur lang op de muziek van een cellist, pianist, klarinet en harp. Je deed een echte ballerina na. Je stal de show en ik kon alleen maar met een brok in mijn keel en een glimlach van oor tot oor toekijken….
  4. Ik zei “nee” tegen familiekerst en we gingen bovendien winterkamperen tijdens Oud-en-Nieuw (waarover later meer). Voor herhaling vatbaar!
  5. Ik maakte een enorme omslag door te gaan budgetteren en consuminderen. Dat voelde als terugkomen bij mezelf. 
Ja. Het was een goed jaar, 2014….

zou het overigens echt zo zijn dat bloggen me helpt om mijn leven bewuster te leven….? Of is het toeval dat ik sinds ik ècht regelmatig iets schrijf, ik het idee heb dat mijn leven me meer toelacht….?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen, genieten, SunnyBus, werk, Zonnekind. Bookmark de permalink .

3 reacties op De gouden momenten van 2014

  1. Wat fijn dat je 2014 zo positief kon afsluiten! En ik denk zeker dat bloggen bewuster maakt. Het dwingt je immers je gedachten te ordenen en je verhaal te vertellen.

    Huisvlijt

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    … ik denk het ook… daarom blog ik (nu) ook graag na een aantal valse starts waarbij ik het te veel over één ding wilde hebben…

    Like

  3. Pingback: Een Spaans Oud-en-Nieuw | Mariimma

Reacties zijn gesloten.