Een nagekomen Geefmaand-actie

Ik wilde een worteltjescake bakken, samen met Zonnekind. En een grote pan met stamppot van zoete aardappel, gewone aardappel en erwtjes. Eigenlijk wilde ik ook nog een pompoensoep maken…

Maar toen was het hardstikke lekker weer en besloot ik om lekker het bos in te gaan. Om vervolgens nog even naar het centrum te fietsen en samen te lunchen. We hebben nog een uurtje verstoppertje gespeeld in de stad, altijd favoriet bij ons allebei, zodat we vervolgens pas om drie uur thuis waren…

De worteltjescake ging hem dus niet meer worden. En de pompoensoep zag ik ook niet meer zitten. Voordat je zo’n ding vermoord hebt.. ben je al een kwartier verder…!

Het bleef dus bij de stamppot sweet potatoe – aardappel – erwtjes. Heel smakelijk, al zeg ik het zelf… Beetje basis, maar ach daar is helemaal niks mis mee, toch?
Ik schepte een bakje vol voor onszelf en deed de rest in een grote weggeefpan die ik nog over had van toen ik regelmatig met mijn klimgroep uit kamperen ging. En ondanks tegensputteren van mijn lieve krullenbolletje, die het toch wel een beetje fris vond op de fiets, gingen we wederom op pad.

Het was niet echt druk in het park, het was dan ook nog vroeg. Er stond één tafeltje en er liepen enkele mensen rond, de organisatoren, schatte ik zo in…

En tja… dan ben ik dus toch opeens verlegen en onzeker… Zouden ze het niet gek vinden om van een wildvreemde vrouw een pan eten te krijgen? En als er veel vluchtelingen op af komen, mensen en uit alle windstreken, zouden ze dan niet liever een exotische maaltijd blieven…?

Na mezelf even tot de orde geroepen te hebben, ben ik er toch maar gewoon op af gegaan. De mevrouw aan wie ik de pan gaf, was aangenaam verrast. Nee het was nog niet zo druk, maar het was nog vroeg. Ja ze konden de pan opwarmen, geen probleem. En of we niet bleven?
We zijn niet gebleven. Mijn meisje was wel klaar met de kou. Een kind is toch altijd een goed smoesje om je achter te verschuilen als je het opeens toch een beetje eng vind, al die onbekende mensen die elkaar overduidelijk wèl heel goed kennen…

Ik hoop dat ervan gesmuld gaat worden…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in delen, Geefmaand, goededoelen. Bookmark de permalink .