Weg of niet?

Er staat geld op de rekening, ik hoef voor het weinige werk dat ik de komende weken te doen heb niet thuis te blijven en de feestdagen staan voor de deur.

Sinds mensenheugenis had ik onder dergelijke omstandigheden maar één seconde beslistijd nodig om mijn spullen te pakken en te vertrekken. Na wel of niet een vakantie geboekt te hebben, of deze nou heel duur was of bijna niets kostte. Naar Egypte, vijf jaar geleden. Naar La Palma, twee jaar geleden.Of, zoals in alle andere jaren, naar een huisje of kampeerplek Frankrijk om daar te klimmen.

Dit jaar twijfel ik.

Ik budgetteer, immers? En over een paar weken moet ik de arbeidsongeschiktheidsverzekering betalen (duur) èn de jaarpremie voor de ziektekostenverzekering (ook veel geld). Ik wil proberen het recht van overpad van de buren anders op te lossen door een stukje loze grond van de andere buren te kopen en te schenken. Ik wil mijn huis te koop zetten en sparen voor een eventuele nieuwe keuken of badkamer. Ik wil mijn hypotheekschuld aflossen.

Dus ja. Ik bekeek alle aanbiedingen voor leuke reisjes. Ik boekte bijna een weekje Parijs, een last minute Eilat en een weekje in een vakantiepark met subtropisch zwemparadijs.
Maar ik deed het niet. Wij gaan het heel erg leuk hebben de komende twee weken. Gewoon thuis. We zullen uit lunchen gaan, een keertje. Een dagje rondtoeren met de bus, of misschien wel drie. We gaan naar de dierentuin misschien en naar een museum. Maar nee, niet op vakantie. En wie weet over een half jaar wèl die nieuwe badkamer in ons nieuwe huis….

In het voorjaar gaan we wèl weg. Als het weer beter en kamperen (dus) veel leuker is. Want wees nou eerlijk…. ook in Parijs is het geen lekker weer en wordt het veel te vroeg donker. En zo’ n vakantiepark…..   is toch niks voor mij…

Dus vandaag gaan we koekjes bakken. Ook leuk!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, vakantie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Weg of niet?

  1. Een Staycation. Doe je gewoon een dagje Frans, een dagje Engels, Arabische nacht, Zweeds…in je hoofd.

    Like

  2. Mammalien zegt:

    Zo is het. Vakantie thuis is minstens net zo leuk vind ik altijd, zeker met kinderen!

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    Nou… minstens net zo leuk… … …. vind ik niet. Maar wèl veel goedkoper. En ook wel minder gedoe… Wat ik er overigens meestal graag voor over heb.

    Ik ben niet zo'n thuiszitter…!

    Like

  4. Spaarmoeder! zegt:

    Thuisblijven is heerlijk, hoe vaak komt het voor dat jullie allebei een week fulltime thuis zijn? Lekker genieten samen!

    Like

Wat vind jij daarvan?

