Buurtsupers

Er zijn twee supers bij mij in de buurt, beide op loopafstand. Omdat ik Zonnekind niet alleen thuis kan laten als ik inkopen moet doen, is het heel handig en fijn om daar een wandeluitje van te maken. Zonnekind gaat meestal op de fiets en ik lopend. Als ik veel boodschappen verwacht neem ik de bolderkar mee, prima.

De dichtsbijzijnde super was altijd een Cduizend . Vergeleken met de Appie XL die iets verder weg zit natuurlijk vrij basic qua assortiment maar ook wel (iets) goedkoper. Nu is deze winkel recentelijk overgenomen door HALLO JIMBO!!!!

Ik had vrij hoge verwachtingen. Hij zou immers goedkoper zijn dan dat ik gewend ben en ja, dat is ook zo. Zeker bijvoorbeeld houdbare bio melk scheelt twee dubbeltjes per liter. En er gaan hier nogal wat litertjes doorheen aangezien ik bijvoorbeeld ernstig verslaafd ben aan koffie verkeerd (ik weet het; niet paleo verantwoord etcetera maar ach wij hebben geen last van hippe eetmodeverschijnselen… Als jij dat wèl fijn vindt, prima natuurlijk!).

Nou is dat dus wel zo van dat goedkoper, maar ach en wee er is NAUWELIJKS bio assortiment… Na lang zoeken vond ik biosap en ook was de keuze tussen scharrelrundergehakt en scharrelrunderworstjes niet reuze… Een gemiste kans voor de gele olifant…

De keuze is nu een stuk makkelijker. Appie it iz.

Het liefste zou ik mijn boodschappen nog wat verder weg doen: bij de biologische scharrelslager en dito super. Maar vooralsnog geven tijd en geld de doorslag en houd ik het wat makkelijker. Wie weet, over een jaar, als Zonnekind naar school gaat en we hopelijk verhuisd zijn….!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Buurtsupers

  1. izerina zegt:

    Stuur een mail naar die jumbo. Als er meer vraag komt,verschijnen er wel bioprodukten. In ons dorp is er een behoorlijke hoeveelheid.

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Werkt dat? Ik heb het wel al doorgegeven aan mensen die er werken maar kreeg niet de indruk dat dat uitmaakte…

    Like

  3. izerina zegt:

    Misschien bij jouw jumbo niet. Bij ons wel,tenminste ze proberen het. Wordt er te weinig verkocht,dan stopt de verkoop weer.Zulke service kan ook afhankelijk zijn van de bedrijfsleiding. Ondanks de jumbo-regels.

    Like

Reacties zijn gesloten.