Overstappen

Vorig jaar verdiepte ik me voor het eerst in zorgverzekeringen. Ik kwam erachter dat ik ooit allerlei plusverzekeringen afsloot die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Tijd voor actie. Ik bleef bij dezelfde zorgverzekeraar maar zette één en ander om in een basisverzekering. Wel hield ik het eigen risico zo beperkt mogelijk.

Nu had ik het afgelopen jaar eigenlijk meer zorgkosten dan “normaal” want eigenlijk heb ik nooit wat. Behalve dan dat ik zwanger werd en een kind kreeg….
Ik heb jarenlang niet ingeschreven gestaan bij een huisarts en miste dat ook niet: ik had er geen nodig. Ook ging ik ooit jarenlang niet naar de tandarts en toen ik wel weer ging was er alsnog niets aan de hand. 
Toch haalde ik niet het maximum van mijn eigen risico. Dat betekent dus dat ik er weinig aan had om het eigen risico te beperken tot 375 euro.
Dus… 
Besloot ik deze maand om mijn eigen risico te verhogen naar maximaal. Dat betekent dat ik altijd 875 achter de hand moet hebben “voor het geval dat”. 
Ook nam ik wederom geen extra pakketten zoals fysiotherapie, alternatieve geneeskunde etcetera. Dat heb ik nog nooit nodig gehad immers….
Tenslotte besloot ik een jaarlijkse betaling te nemen en kreeg ik 3% korting. Zo betaal ik nu iets meer dan tweederde dan wat ik in 2014 aan de zorgverzekering kwijt ben. 
Ondanks dat de zorgverzekeringen duurder zijn, ben ik dus een stuk goedkoper uit!
De eerste besparing van 2015 is dus een feit!!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld. Bookmark de permalink .

Een reactie op Overstappen

  1. Yelena Yeli zegt:

    Dat scheelt je dus mooi weer een boel geld!
    Wij zijn er hier nog niet helemaal uit qua verhogen van het eigen risico. Eigenlijk gaat het om een bedrag van iets minder dan 300 euro. Want je betaald bij een gewoon eigen risico meer premie en dat verschil moet je ook meenemen.
    Wij nemen geen aanvullende verzekeringen. Ik heb er nog naar gekeken. Alleen fysiotherapie zou misschien nodig kunnen zijn als er iets onverwachts gebeurt. Voor mij geen dieetadvies of alternatieve geneeswijzen. Ik heb opleidingen gedaan voor voedingsleer en bachbloesemtherapie en kom dus zelf een heel eind. En we hebben een financiële buffer, data kun je makkelijker risico's nemen.

    Like

Reacties zijn gesloten.