Spaardoelen 2015

Door het gedoe over de BV en mezelf , heb ik voorlopig maar even besloten om geen hypotheekaflossingen meer te doen aan de bank. Dit jaar is daar sowieso geen sprake meer van: ik heb het maximum van 10% afgelost.  

Meer aflossen werd mij streng afgeraden door mijn accountant die ik niet helemaal geloof. Ik ga dus op zoek naar een second opinion en tot die tijd hebben we maar even nieuwe spaardoelen…

Ook omdat ik toch echt een keer wil gaan verhuizen naar een huis dat beter bij ons gezinnetje past, doen we het in 2015 even wat anders…

De spaardoelen:

  • 2.000 extra in buffer: inkomen in maanden zonder opdrachten / ziekte / etcetera
  • 7.700 extra in spaarpotje F-YOU money voor onverwachte grote en kleine uitgaven waaronder ziektekosten of een héél klein goedkoop nieuw huis :-)
  • 2.500 terugstorting BV rekening courant
  • 1.000 spaarpotje Zonnekind

Wellicht besluit in in mei of zo, om deze doelen radicaal bij te stellen. Voorlopig wacht ik echter maar even op meer informatie. 

En ja. In januari of zo maar eens even naar de bank. Kijken of deze mevrouw nog steeds die gouden bergen aan hypotheekleningen mag afsluiten, net zoals vóór de crisis… 

* glimlacht ironisch… *

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, huizenverkoop, hypotheek, toekomst. Bookmark de permalink .