Ben ik nou verlegen??!

Ik ben een onverlegen type.

Dacht ik…

Natuurlijk af en toe een beetje onbehaaglijk in sommige sociale situaties. Maar na jarenlang voor de meest diverse groepen te hebben gestaan als trainer en bovendien al heel wat zakelijke gesprekken en presentaties te hebben gegeven, soms zelfs voor een hele zaal, ben ik niet iemand die op haar mondje gevallen is.

Maar het is nu dus Geefmaand, he?

En ik doe daaraan mee.

Geen megalomane weggeefacties van tientallen zelfgemaakte zelfingepakte vondeling gelegde kadootjes. Ook geen haastig in elkaar geflansde sponsoracties.

Ik gaf overigens wel al wat kadootjes hoor. Maar vanwege een tijdelijke verdubbeling van mijn werkuren, is het vooral een kwestie van veel complimentjes, glimlachen etcetera uitdelen.

En tot mijn verbazing kom ik erachter dat ik daar verlegen van word… Ik??!!

Vandaag bijvoorbeeld, toen ik getankt had.
Ik keek de tankstationmeneer met een glimlach aan, écht aan, en wenste hem een hele fijne avond en vertelde hem bovendien dat ik het zo leuk vond dat hij me nog even wees op de aanbieding.

(natuurlijk weet ik bést dat ze dat gewoon moeten doen van hoofdkantoor, en dat dat gecontroleerd wordt door mystery shoppers… maar ach… ’t was toch aardig dat hij me erop wees??!)

Als je dus mensen wat bewuster aankijkt, duurt het oogcontact wat langer dan “normaal” en gebeurt er ook vanalles. Gewoon een uitwisseling van menselijk contact, meer niet. Maar daar word ik dus verlegen van… mensen reageren daar dus op, op oogcontact. En ik ook weer daarop en zo perpetuum mobile…

Zo leer ik opeens een nieuwe kant van mezelf ontdekken. Misschien maak ik “in het dagelijkse leven” wel helemaal niet zo veel oogcontact, vermijd ik dat een beetje?

Nou zulke dingen. Daar ga ik op letten en daar leer ik van.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, delen, Geefmaand. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ben ik nou verlegen??!

  1. Wat een mooi en bijzonder verhaal van bewustwording vind ik dit! Ik ga daar ook eens op letten bij mezelf.

    Like

Reacties zijn gesloten.